Šiomis dienomis jau turėtų paaiškėti, ar Klaipėdai bus suteikta galimybė 2015 metais tapti prestižinės regatos „Volvo Ocean Race“ finišo uostu. Nors dauguma politikų balsavo už tai, jog Klaipėda turėtų priimti tokią regatą, kai kuriuos vis dar gąsdina būsimos išlaidos.
Skaičiuojama, kad priimti regatą kainuos apie 12 mln. litų, o kol kas nežinoma, ar pinigų skirs Vyriausybė. Ar tokiu nelengvu laikmečiu reikia Klaipėdai priimti tokį galingą finansinį iššūkį – surengti „Volvo Ocean Race“ regatos finišo etapą?
Už
Simonas Gentvilas
Klaipėdos mero patarėjas
Klaipėdai vienareikšmiai reikia tokios regatos. Esame jūrinis miestas ir jūrinį identitetą geriausia skatinti per civilius jūrinius renginius. Be to, tai globalus renginys ir jį surengusi Klaipėda taptų nebe regioniniu, o globaliu miestu.
Tokie renginiai įprastai turi ir labai didelį ekonominį naudingumą. Per dvi savaites, kiek truks regatos finišo etapas, mieste turėtų apsilankyti nuo 300 iki 800 tūkst. žmonių. Akivaizdu, kad jie paliks pinigų, todėl ekonomika irgi diktuoja, jog tokį renginį mieste reikia turėti. Aišku, kyla klausimas, kas turi padengti išlaidas, kurios susidarys priimant regatą.
Miestas lyg ir neturėtų finansuoti globalaus renginio, tačiau Klaipėda, nusprendusi priimti tokį iššūkį, įrodo, kad Lietuva nėra tik žemės ūkio ir transporto tranzito šalis. Tai taip pat savotiškas priminimas Vilniui, kad Lietuva turi būti identifikuojama ir kaip jūrinė valstybė. Miestas turi rodyti ambicijas ir savo potencialą. Į Klaipėdą, jei joje vyktų regata, sugužėtų ir 4 tūkst. „vipinių“ svečių, tarp kurių būtų ir Švedijos karališkoji šeima.
Sutraukdama tokius svečius Klaipėda galėtų pasirodyti, jog tokia yra, o ir verslas galėtų pasinaudoti galimybe užmegzti naudingus kontaktus.
Prieš
Vidmantas Plečkaitis
Klaipėdos miesto tarybos narys
Klaipėdai tokia regata yra prabangos prekė. Kiek teko matyti, pas mus finišuotų tik šešios jachtos, todėl tokio vaizdo, kaip per „Tall Ships Races“ regatą, tikrai nebūtų. Aišku, tos jachtos įspūdingos, jos varo lyg „Formulė 1“ bolidai, tačiau vandenyne. To mes tikrai nepamatysime. Pas mus jos bus nuleistomis burėmis, todėl manau, kad vaizdas tikrai nebus įspūdingas. Be to, gąsdina ir pinigų suma, kurios reikia regatai surengti, ir įvairios garantijos.
Kas tų pinigų duos? Jei Vyriausybė duoda, tai aš visomis keturiomis esu už tokią regatą. Dabar tik žodžiu pasakė, kad duos. O kiek duos – milijoną, du? Be to, nesu įsitikinęs, kad Vyriausybė skirs pinigų. Politikai nustatė, kad iš biudžeto regatai organizuoti bus skirti 5 mln. litų. Iš kur juos paimsime? Sakoma, kad iš sporto srities, bet jai ir taip trūksta finansavimo.
Manau, jog 5 mln. litų šešioms jachtoms yra tikrai per dideli pinigai. Klaipėdą kaip jūrinį miestą galima garsinti ir kitais būdais, kurie nekainuoja tokių milijonų. „Volvo Ocean Race“ regata Klaipėdai tikrai yra per brangi ir tai dar žalias produktas. Regatai „Tall Ships Races“ uostamiestis ruošėsi keliolika metų, o šią regatą, apie kurią kalbame, norima prisikviesti per pusmetį.
http://klaipeda.diena.lt/naujienos/nuomones/regata-klaipedai-per-brangi-467136#ixzz2FNqAaS00