Besibaigiant Darnaus judumo metams, Klaipėdos m. savivaldybėje apžvelgti nuveikti darbai. Kaip vykdomas patvirtintas priemonių planas, buvo pavesta stebėti Klaipėdos miesto mero pavaduotojo Artūro Šulco vadovaujamai darbo grupei. Šiandien A. Šulcas informavo, jog įgyvendinta apie 90 procentų suplanuotų darbų, tikėtina, jog iki metų pabaigos darbai dar pasistūmės į priekį ir bus atlikta apie 95 procentus darbų. Nors metai buvo nelengvi, darbo grupės pirmininkas tokį rezultatą vadina neblogu. Miesto taryba, 2016 metus paskelbdama Darnaus judumo metais, siekė pradėti dialogą dėl labai netolimos ateities, kai reikės užtikrinti kaip įmanoma mažesnį transporto poveikį aplinkai ir žmogaus sveikatai. „Džiugu, kad dabar jau gerokai daugiau žmonių žino, kas yra darnus judumas, juk žmogus – svarbiausia transporto dalis, viskas turi būti daroma jo naudai“, – sakė A. Šulcas.
Per šiuos metus Klaipėdoje buvo gerinamos sąlygos specialius poreikius turintiems asmenims – 9 bendrojo lavinimo mokyklose ir 1 darželyje prie įėjimų įrengtos nuovažos, vienoje mokykloje – keltuvas, šviečiančiomis juostelėmis arba dažais 33 mokyklose pažymėti laiptai, 6 autobusų stotelės pritaikytos žmonėms su regos negalia.
Vienas iš Darnaus judumo metų tikslų – skatinti žmones naudotis ekologiškomis priemonėmis, tad siekta pagerinti sąlygas dviratininkams: 22 mokyklose įrengti dviračių stovai, kitąmet jų sulauks dar daugiau mokyklų. Buvo tvarkomi dviračių takai, tęsiamas dviračių takų žymėjimas, išlyginta dviračių tako danga Tiltų gatvėje, ties Klaipėdos gatvės tiltu įrengta nuovaža, tačiau naujų takų tiesimą, ilgiau nei planuota užsitęsus projektavimo darbams, teko atidėti ateinantiems metams.
Kitąmet mieste planuojama įdiegti dalijimosi dviračiais sistemą. Klaipėdos m. savivaldybė yra laimėjusi projektą, kurį įgyvendinant mieste bus įrengti dviračių stovai, nupirkti dviračiai. Šiomis transporto priemonėmis bus galima naudotis palikus užstatą. Panaši sistema veikia Vilniuje.
Kita ekologiško transporto rūšis – elektromobiliai. Piliavietės automobilių stovėjimo aikštelėje įrengtos dvi elektromobilių įkrovos stotelės, iki naujųjų metų dvi turėtų būti įrengtos prie Klaipėdos m. savivaldybės ir viena – prie kombinuotų kelionių jungties stotelės, tad elektromobilių savininkams Klaipėdos miestas taps svetingesnis. Įsigyti elektromobilių šiemet planavo ir Klaipėdos m. savivaldybė, tačiau nutarta, kad įstaigai racionaliau tokias transporto priemones nuomotis, o tam reikia pakeisti teisės aktus, procesas šiuo metu vyksta. Ateinančiais metais ketinama nuomotis tris automobilius: du būtų skirti Viešosios tvarkos skyriui, vienas – socialinės paramos specialistams. Taip siekiama, kad po miestą daug važinėjantys savivaldybės darbuotojai savo naudojamomis transporto priemonėmis neterštų oro.
Neabejotinai ekologiška – judėti pėstute. Pėstiesiems Klaipėdos gatvėse tapo saugiau – pavojingose vietose įrengtas kryptinis apšvietimas, greičio slopinimo kalneliai, saugumo salelės. A. Šulcas džiaugiasi, kad pėsčiųjų gatvėse sužalojama ženkliai mažiau. Ateityje darbai bus tęsiami, jau beveik baigtas neeksploatuojamų požeminių perėjų Šilutės pl. Projektavimas, čia planuojamas kapitalinis remontas. Viena požeminė perėja bus įrengta kitąmet, kita – 2018 metais.
Per 2016 m. mieste atsirado daugiau viešajam transportui skirtų eismo juostų, dalyje keleivinio transporto stotelių įrengtos įvažos. Stotelės tapo patrauklesnės keleiviams: palankiai įvertinta kartu su Klaipėdos miesto savivaldybės viešąja biblioteka įgyvendinta iniciatyva „Stop – knyga“.
Siekiama, kad ir viešasis transportas aplinką terštų kaip įmanoma mažiau. Teikiama paraiška projektui „Naujos transporto rūšies integravimas į miesto viešojo transporto sistemą“. Jei pavyks gauti finansavimą, bus rengiama galimybių studija, kuri turėtų atsakyti į klausimą, ką miestui rinktis – elektra varomus autobusus ar tramvajų.
Darniai judėti klaipėdiečiai buvo skatinami ne tik gerinant infrastruktūrą, bet ir renginiais, tokiais kaip „Europos dviračių iššūkis“, žygis „Minam už sveiką Klaipėdą“, šiaurietiško ėjimo mokymai ir t.t. Renginių suorganizuota net daugiau nei planuota.
Darnaus judumo priemonėms finansuoti buvo numatyta 3 342 241 eurų.