Devynis mėnesius trukęs Pilies tilto remontas pagaliau baigėsi – nuo penktadienio ryto juo vėl galima važiuoti.
Pasak projekto generalinio rangovo UAB "Hidrostatyba" valdybos pirmininko Jono Dumašiaus, pradėjus tilto rekonstrukciją atsivėrė visos žaizdos.
"Atradome daugiau nei tikėjomės – visos detalės, kėlimo mechanizmai buvo susidėvėję, reikėjo pakeisti naujais", – komentavo J. Dumašius.
Sutaupė milijoną
Buvo suremontuotos metalinės ir gelžbetoninės laikančiosios tilto konstrukcijos, hidraulinė tilto pakėlimo sistema, pakeistas tilto pakėlimo mechanizmas, atlikti operatoriaus paviljono vidaus ir išorės apdailos darbai, naujai įrengta pakeliamos tilto dalies ir prietilčių važiuojamosios dalies danga.
Taip pat atlikti kelio žymėjimo darbai, sumontuoti eismo reguliavimo ženklai, šviesoforai, naujai įrengti ir suremontuoti pėsčiųjų ir dviračių takai, pėsčiųjų takai pritaikyti žmonių su negalia judėjimui, įrengti 4 pakeliami kelio užtvarai, kurie užtvers automobilių eismą tilto pakėlimo metu, sumontuoti 8 inovatyvūs šviestuvai su atsinaujinančios energijos šaltiniais, nauji porankiai su apšvietimo lemputėmis, suremontuotas pėsčiųjų tunelis bei krantinės.
Iš pradžių buvo skaičiuota, kad visi šie darbai kainuos 13,9 mln. litų, tačiau vėliau, keičiant kai kuriuos projekto sprendinius, sutaupytas 1 mln. Lt. Iš visų 12,9 mln. Lt dar nepanaudota apie 270 tūkstančių – už juos kitais metais bus atstatoma danga prie buvusio senosios perkėlos pastato, perdažomos krantinės, įrengiami nuolatiniai kelio žymėjimai.
Pasak J. Dumašiaus, darbo metu su trikdžiais nesusidurta: "Sunkumų statybininkams nebūna. Trikdžiai atsiranda tik tuomet, kai rangovai nesupranta užsakovų, o užsakovai – rangovų. Šiuo atveju viskas buvo suderinta."
Jis pabrėžė, jog priimti sprendimą užbaigti remontą iki šių metų pabaigos nebuvo lengva, nes nebuvo galima garantuoti, kad reikalingos detalės atkeliaus laiku.
"Didžioji dalis detalių buvo gaminama Vokietijoje, o jie turėjo savo planus, eiliškumą, todėl mes trupučiuką abejojome, ar visos detalės, mechanizmai, guoliai atvyks laiku, tačiau viskas buvo gerai", – ištesėtu pažadu miestiečiams džiaugėsi J. Dumašius.
Teigiama, kad nuo šiol prireikus pakelti tiltą, tai bus padaryta per 2-3 minutes, o norintiems juo pervažiuoti vairuotojams prie užkardo reikės laukti vos 5-10 minučių.
Atgal į vėžes
Miesto meras Vytautas Grubliauskas ketvirtadienį patvirtino, kad šiandien į darbus klaipėdiečiai jau galės vykti Pilies tiltu – jį eismui atidaryti žadėta 7 val. ryto.
"Miestas pradeda gyventi visavertį gyvenimą, kvėpuoti pilnais plaučiais ir nežinau, kaip kas, bet bent aš asmeniškai tilto laukiau labiau nei euro atėjimo. Tai pats svarbiausias šių metų darbas miestui ir miestiečiams ir, manau, siūlysiu rangovus apdovanoti miesto vėliava pažymint reikšmingiausią darbą miesto ir miestiečių labui", – kalbėjo V. Grubliauskas.
Iki pirmadienio dar vyks darbai, susiję su visos judėjimo schemos įgyvendinimu – laikinųjų geltonų linijų nuėmimas nuo Mokyklos gatvės viaduko ir kitų vietų gatvėse, kur buvo įrengtos laikinos eismą nukreipiančios juostos. Ant Mokyklos gatvės tilto iš laikino 5-ių eismo juostų režimo bus grįžta prie 4-ių, Kooperacijos gatvė iš tranzitinės vėl tampa pakraščio privažiuojamąja gatve, vienoje jos pusėje vėl bus galima statyti automobilius.
Pilies tiltas eismui buvo uždarytas 2014-ųjų kovo 15 d., nuo tol judėjimą Mokyklos gatvėje ir ant šios gatvės tilto ne sykį trikdė avarijos, paskutinė įvyko likus vos vienai dienai iki Pilies tilto atidarymo.
Sprendimai dėl kai kurių eismo jungčių tolesnio funkcionavimo tebėra svarstomi. Pilies, Galinio Pylimo, Sausio 15-osios ir Minijos gatvių sankryža bus žiedinė bent mėnesį, kol Kelių policijos ir Savivaldybės administracijos specialistai stebės situaciją ir pateiks Saugaus eismo komisijai siūlymus dėl tolesnės eismo organizavimo tvarkos.
Daugiau skaitykite: http://www.ve.lt/naujienos/klaipeda1/klaipeda/pilies-tiltas-pagaliau-atvertas-eismui-1289604/
© Eimanto CHACHLOVO nuotr