Pareiškimas dėl suskystintų gamtinių dujų terminalų statybos Klaipėdoje

Lietuvos Respublikos Vyriausybei

 

Dėl Suskystintų gamtinių dujų terminalų statybos Klaipėdoje

 

Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos nariai 2011 m. lapkričio 14 ir 18 dienomis buvo supažindinti su dviejų Klaipėdos miesto teritorijoje planuojamų statyti suskystintų gamtinių dujų (SGD) importo terminalų pradiniais planavimo dokumentais, kuriuos rengia valstybės valdoma AB „Klaipėdos nafta“ bei privati kompanija koncernas „Achemos grupė“.

Abu planuojamus SGD terminalus skiria tik keli šimtai metrų.

Tai kelia nerimą Klaipėdos gyventojams. Žmonės pagrįstai būkštauja dėl galimo pavojaus jų gyvybėms ir sveikatai, poveikio aplinkai, domisi, kaip jiems bus kompensuota už didinamą riziką, bloginamą gyvenimo kokybę.

Pristatant abu dokumentus visuomenei paaiškėjo, kad jie parengti neįvertinus gretimybėse planuojamų tokios pačios paskirties objektų statybos galimybių, nors plėtros plano  rengėjai  nurodė, kad taip arti vienas šalia kito du terminalai stovėti negali dėl saugumo reikalavimų. 

Todėl Klaipėdos miesto savivaldybės taryba kreipiasi į Lietuvos Respublikos Vyriausybę su prašymu įvertinti dviejų  suskystintų dujų terminalų statybos reikalingumą valstybei, įvertinti jų koncentracijos įtaką socialiniu, aplinkos apsaugos, ekonominiu aspektais.

Klaipėdiečiai supranta ir vertina valstybės siekį didinti energetinę nepriklausomybę, šalies saugumą. Tačiau primena, jog jie, kaip ir visi Lietuvos piliečiai,  siekia gyventi saugioje, neužterštoje aplinkoje. 

Mes  taip pat prašome Vyriausybės atkreipti dėmesį į dinamiškai besiplėtojantį ir artėjantį prie krovos galimybių ribos Klaipėdos valstybinį jūrų uostą bei strateginius Klaipėdos bendruomenės interesus, lūkesčius. Bendrajame miesto plane įteisinta nuostata mažinti uosto krovą centrinėje Klaipėdos dalyje, atveriant ją visuomeninei ir komercinei veiklai.  

Dviejų SGD terminalų iniciatoriai prioritetą teikia galimoms terminalo statyboms Klaipėdos uoste (Smeltės pusiasalis arba uosto akvatorija ties Kiaulės nugara), o Būtingės variantas viešai vertinamas kaip per brangus ir reikalaujantis per daug laiko sąnaudų. Tačiau būtent Būtingėje ateityje numatoma statyti giliavandenį uostą, koncertuoti pavojingų krovinių srautus. Todėl šis variantas yra nagrinėtinas visapusiškai, atsakingai, o projekto kaina neturėtų būti galutinį sprendimą lemiantis veiksnys.

 

Klaipėdos miesto savivaldybės taryba

 

2011-11-24