Pareikalavo pradėti gilinti Klaipėdos uostą

 

Klaipėdos uosto gilinimo konkursą laimėjusi viena didžiausių pasaulyje gilinimo kompanijų „Van Oord Dredging and Marine Contractors BV“ darbų pradžią atidėlioja jau penktą kartą.
131 mln. litų vertės sutartis su “Van Oord” dėl Klaipėdos uosto kanalo nuo 10-osios krantinės iki Jūrų perkėlos gilinimo nuo 13 iki 14,5 metro ir platinimo nuo 125 iki 150 metrų, pasirašyta pernai spalio 12 dieną.
Atplukdžiusi į Klaipėdą keletą žemkasių, kurios remontuotos Vakarų laivų gamykloje, kompanija “Van Oord” planavo pradėti gilinti uostą šiemet vasario mėnesį.
“Pratęsti vasarį numatytų darbų terminą sutikome, nes uostą gilinusi “Rohde Nielsen” nebuvo baigusi tų barų, kurie kliudytų “Van Oord” darbams. “Van Oord” žadėjo pradėti gilinti kovo pradžioje. Po to paprašė terminą pratęsti iki kovo 24 dienos. Dar vėliau – iki balandžio 1-osios”, – aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas.
Tačiau ir balandžio 1-oji – ne paskutinysis terminas. “Van Oord” paprašė atidėti darbų pradžią iki balandžio 21 dienos.
„Mes nebegalime sutikti, kad rangovas, esant palankiems orams, nuolat atidėliotų darbų pradžią. Negaliu garantuoti, kad rangovas neturi kokių nors problemų“, – svarstė E.Gentvilas.
Baigiantis kovui, Uosto direkcija atliko barų, kur gilinimą turi pradėti kompanijos „Van Oord“ žemkasės, batimetrinius matavimus.
Žadama elgtis pagal jau išbandytą schemą su „Klaipėdos hidrotechnika“, kai ši 2009 metais Uosto direkciją nuolat maitino pažadais. Rangovui bus įteiktos techninės užduotys gilinti uostą ir, jei darbai nebus pradėti laiku, gali būti taikomos sankcijos.
Įteikus technines užduotis, gilinimas turi būti pradėtas per 14 dienų.
Kompanija „Van Oord“ gilinti Klaipėdos uostą turėtų pradėti vėliausiai balandžio 10–12 dienomis.
Pagal sutartį gilinimas turi būti baigtas per 12 mėnesių. Iš viso uoste bus iškasta ir į jūros dampingo rajoną išgabenta per 3 mln. kubinių metrų grunto.
Kodėl „Van Oord“ atidėlioja gilinimo pradžią? Viena priežasčių – kompanija į Klaipėdą atplukdė jau ne pirmos jaunystės gilinimo techniką, kuriai reikia rimtesnio remonto nei planuota. Žemkasių „Utrecht“, „Geopotes 15“ remonto išlaidos sudarė per 7 mln. litų, ekskavatorinės žemkasės „Goliath“ remontas – per 4 mln. litų.
Kita priežastis – „Van Oord“ turi daug užsakymų ir nebespėja atlikti visų darbų. Didelius vandens teritorijų užpylimo darbus atliekanti Roterdamo uoste Masvlakte 2 dalyje, „Van Oord“ vien šiais metais pasirašė mažiausiai tris naujas darbų sutartis, kurių vertė maždaug po 40 mln. eurų. Kompanija dirbs naujuose objektuose Roterdamo uoste, o taip pat Jungtiniuose Arabų Emyratuose.
Tiesa, ir technikos kompanija turi daug. Jos interneto svetainėje teigiama, kad „Van Oord“ naudojasi 25 žemkasėmis, kurios išpurškia gruntą. Dvi jų – „Utrecht“, „Geopotes 15“ – dirbs Klaipėdoje. „Van Oord“ turi 10 ekskavatorinių žemkasių. Iš jų Klaipėdoje dirbs „Goliath“.
„Van Oord“ žemkasių ir kitos grunto kasimo, gabenimo technikos parką sudaro 77 laivai.
http://klaipeda.diena.lt/naujienos/miestas/pareikalavo-pradeti-gilinti-klaipedos-uosta-418205

Klaipėdos uosto gilinimo konkursą laimėjusi viena didžiausių pasaulyje gilinimo kompanijų „Van Oord Dredging and Marine Contractors BV“ darbų pradžią atidėlioja jau penktą kartą.

131 mln. litų vertės sutartis su “Van Oord” dėl Klaipėdos uosto kanalo nuo 10-osios krantinės iki Jūrų perkėlos gilinimo nuo 13 iki 14,5 metro ir platinimo nuo 125 iki 150 metrų, pasirašyta pernai spalio 12 dieną.

Atplukdžiusi į Klaipėdą keletą žemkasių, kurios remontuotos Vakarų laivų gamykloje, kompanija “Van Oord” planavo pradėti gilinti uostą šiemet vasario mėnesį.

“Pratęsti vasarį numatytų darbų terminą sutikome, nes uostą gilinusi “Rohde Nielsen” nebuvo baigusi tų barų, kurie kliudytų “Van Oord” darbams. “Van Oord” žadėjo pradėti gilinti kovo pradžioje. Po to paprašė terminą pratęsti iki kovo 24 dienos. Dar vėliau – iki balandžio 1-osios”, – aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas.

Tačiau ir balandžio 1-oji – ne paskutinysis terminas. “Van Oord” paprašė atidėti darbų pradžią iki balandžio 21 dienos.

„Mes nebegalime sutikti, kad rangovas, esant palankiems orams, nuolat atidėliotų darbų pradžią. Negaliu garantuoti, kad rangovas neturi kokių nors problemų“, – svarstė E.Gentvilas.

Baigiantis kovui, Uosto direkcija atliko barų, kur gilinimą turi pradėti kompanijos „Van Oord“ žemkasės, batimetrinius matavimus.

Žadama elgtis pagal jau išbandytą schemą su „Klaipėdos hidrotechnika“, kai ši 2009 metais Uosto direkciją nuolat maitino pažadais. Rangovui bus įteiktos techninės užduotys gilinti uostą ir, jei darbai nebus pradėti laiku, gali būti taikomos sankcijos.

Įteikus technines užduotis, gilinimas turi būti pradėtas per 14 dienų.
Kompanija „Van Oord“ gilinti Klaipėdos uostą turėtų pradėti vėliausiai balandžio 10–12 dienomis.

Pagal sutartį gilinimas turi būti baigtas per 12 mėnesių. Iš viso uoste bus iškasta ir į jūros dampingo rajoną išgabenta per 3 mln. kubinių metrų grunto.

Kodėl „Van Oord“ atidėlioja gilinimo pradžią? Viena priežasčių – kompanija į Klaipėdą atplukdė jau ne pirmos jaunystės gilinimo techniką, kuriai reikia rimtesnio remonto nei planuota. Žemkasių „Utrecht“, „Geopotes 15“ remonto išlaidos sudarė per 7 mln. litų, ekskavatorinės žemkasės „Goliath“ remontas – per 4 mln. litų.

Kita priežastis – „Van Oord“ turi daug užsakymų ir nebespėja atlikti visų darbų. Didelius vandens teritorijų užpylimo darbus atliekanti Roterdamo uoste Masvlakte 2 dalyje, „Van Oord“ vien šiais metais pasirašė mažiausiai tris naujas darbų sutartis, kurių vertė maždaug po 40 mln. eurų. Kompanija dirbs naujuose objektuose Roterdamo uoste, o taip pat Jungtiniuose Arabų Emyratuose.

Tiesa, ir technikos kompanija turi daug. Jos interneto svetainėje teigiama, kad „Van Oord“ naudojasi 25 žemkasėmis, kurios išpurškia gruntą. Dvi jų – „Utrecht“, „Geopotes 15“ – dirbs Klaipėdoje. „Van Oord“ turi 10 ekskavatorinių žemkasių. Iš jų Klaipėdoje dirbs „Goliath“.

„Van Oord“ žemkasių ir kitos grunto kasimo, gabenimo technikos parką sudaro 77 laivai.

 

 

 

http://klaipeda.diena.lt/naujienos/miestas/pareikalavo-pradeti-gilinti-klaipedos-uosta-418205