Kai kurios uostamiesčio šviesoforinės sankryžos jau stebimos išmaniai. Prižiūrėtojai, net neišėję iš kabineto, mato, kuris įrenginys sugedo, gali pakeisti jų veikimo režimą, operatyviai reaguoti į kiekvieną problemą. Siekiama, kad ateityje tokia sistema būtų įdiegta visame mieste.
Stebi virtualų miesto planą
Įmonė „Gatvių apšvietimas”, kuri daug metų rūpinasi miesto gatvių apšvietimo tinklų ir eismo reguliavimo priemonių (šviesoforų, ženklų) eksploatacija, priežiūra ir remontu, Centrinę eismo stebėjimo ir valdymo sistemą įdiegė šiemet.
Ja naudojantis bendrovės dispečerinėje galima stebėti visus „Siemens” gamintojo šviesoforus ir, reaguojant į situaciją, juos valdyti.
Minėtos kompanijos pagaminti įrenginiai yra sumontuoti 15 uostamiesčio sankryžų. Pastarąsias dispečerinės darbuotojai stebi virtualiame miesto plane.
Įmonės „Gatvių apšvietimas” generalinis direktorius Dangeras Aleksandrovas pasakojo, kad Centrinė eismo stebėjimo ir valdymo sistema palengvina darbą, prižiūrint šviesoforines sankryžas.
„Jei įrenginys sugenda, tai iš karto matoma virtualiame miesto plane. Prie šviesoforo, kurio veikla sutriko, parodomas specialus gedimą žymintis simbolis ir gaunamas garsinis pranešimas”, – pasakojo vadovas.
Gali pakeisti darbo režimą
Pasak D.Aleksandrovo, šviesoforų priežiūrą palengvina ir tai, kad informaciniame lange nurodoma gedimo priežastis ir visa su juo susijusi informacija. Pranešama, kas konkrečiai sugedo – pavyzdžiui, kuri lempa nebeveikia.
Pabrėžiama, kad tokia informacija padeda dirbti efektyviau ir mažina išlaidas priežiūrai.
„Nauja sistema darbuotojams padeda operatyviau reaguoti į situaciją, pašalinti gedimą, nes dar išvykstant į objektą yra žinoma, kodėl sugedo šviesoforas, kokia įranga bus reikalinga problemai pašalinti. Nuvykus nebereikia aiškintis situacijos, kas nutiko, o galima iš karto pradėti remonto darbus”, – atkreipė dėmesį generalinis direktorius.
Centrinė eismo stebėjimo ir valdymo sistema leidžia nuotoliniu būdu matyti ne tik kada šviesoforas sugedo, bet ir visą gedimų istoriją, įrenginio signalus, fazes, elektros įvado būklę.
D.Aleksandrovas pridūrė, kad sistemoje taip pat numatyta šviesoforo valdymo galimybė. Įrenginį nuotoliniu būdu galima išjungti, įjungti geltono mirksinčio signalo ar automatinį darbo režimus.
„Jei prireiktų, šviesoforinėje sankryžoje būtų galima įdiegti jutiklius, o prižiūrėtojai turėtų galimybę nuotoliniu būdu stebėti transporto srautus ir, iškilus problemai, operatyviai reaguoti į situaciją – pakeisti šviesoforo darbo režimą”, – pasakojo vadovas.
Diegs visame mieste
Pabrėžiama, kad nauja sistema leidžia analizuoti transporto srautų judėjimą visą parą. Įvertinus duomenis, specialistai gali teikti pasiūlymus, kurie pagerintų eismo situaciją mieste.
D.Aleksandrovas akcentavo, kad pokyčius taip pat galima įgyvendinti nuotoliniu būdu – užtenka nuskaityti esamą valdiklio programą ir ją pakoreguoti pagal naujai suderintą schemą.
„Pastebėjus valdiklio darbo trūkumus, netikslumus, per sistemą nuotoliniu būdu galima jį „perkrauti” arba pakeisti signalų įsijungimo, veikimo laikus, inicijuoti lempų matavimą ar keisti kitus techninius nustatymus”, – aiškino vadovas.
Artimiausiu metu bus siekiama į Centrinę eismo stebėjimo ir valdymo sistemą įtraukti visus miesto šviesoforus. Šiuo metu dėl to vyksta derybos su kitais šviesoforų valdiklių gamintojais.
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas džiaugėsi, kad įmonė „Gatvių apšvietimas” diegia inovatyvias technologijas mieste.
„Tai leidžia ne tik taupyti įmonės lėšas, bet ir teikia neabejotiną naudą miestiečiams. Operatyviai pašalinant šviesoforų gedimus, mieste susidaro mažesnės transporto spūstys, o taip taupomas miestiečių laikas”, – pabrėžė S.Budinas.
Daugiau skaitykite: http://klaipeda.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/miesto-sviesoforus-stebi-ismaniai-800936
„Gatvių apšvietimo” nuotr.