Klaipėdos ateitis: tramvajus arba elektrobusai?

Uostamiestyje planuojama rengti dokumentą, numatysiantį, koks transportas ateityje galėtų kursuoti Klaipėdos gatvėmis. Maždaug per metus atsirasianti galimybių studija atsakys į klausimą, ar verčiau paleisti tramvajų, ar – elektra varomus autobusus.

Išaiškins kainą ir naudą

Vakar posėdžiavę miesto tarybos kolegijos nariai svarstė, ar reikėtų Klaipėdos viešojo transporto sistemoje prioritetinėmis pripažinti elektra varomas transporto priemones.

Šio sprendimo prireikė tam, kad miestas galėtų parengti paraišką ir dalyvauti programoje „Elena”, kuri skirtų 90 proc. reikiamų lėšų galimybių studijai dėl ekologiško transporto diegimo mieste parengti.

Klaipėdos savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas akcentavo, kad ši galimybių studija kitais metais atsakys į daugelį svarbių klausimų.

Vienas jų – bus numatytas viešojo transporto sistemos atnaujinimo sprendimas, atsižvelgiant į darnaus judumo principus ir esamą situaciją.

Žadama įvertinti, kiek galėtų kainuoti tramvajaus arba elektra varomų autobusų mieste atsiradimas ir kokią tai duotų naudą.

Vertė – 300 tūkst. eurų

Taip pat būtų parengti ir vienai kuriai nors minėtai naujovei reikiami pirkimo arba koncesijos dokumentai.

„Jeigu galimybių studija pagrindžia tramvajaus kaip efektyvios naujos transporto priemonės reikalingumą, toliau bus ruošiamas techninis projektas, koncesijos sąlygos ir rengiamas konkursas nugalėtojui patvirtinti. Analogiškas veiksmų planas numatytas ir elektros autobusams įsigyti”, – dėstė R.Zulcas.

Anot jo, studija nustatys ne tik kokios transporto rūšys bus naudingos, bet ir kaip technologiškai jas būtų galima integruoti į miesto viešojo transporto sistemą.

Skaičiuojama, kad minėta studija kainuos apie 300 tūkst. eurų. Miestui iš savo kišenės teks padengti 10 proc. šios sumos – 30 tūkst. eurų.

Elektra – akligatvis?

Vakar posėdžiavę miesto tarybos kolegijos nariai pritarė šiam siūlymui, tačiau būta ir įtariai žvelgusiųjų į tokius planus.

„Ar jūs įsivaizduojate, kiek reikėtų elektros energijos, jeigu visas transportas pereitų prie elektrinių variklių ir akumuliatorių, ir kokia tai būtų žala gamtai. Tada iškastinio kuro reikėtų sudeginti tris kartus daugiau nei dabar. Todėl visa ta elektra yra absoliutus akligatvis”, – kalbėjo tarybos kolegijos narys Valdemaras Anužis.

Jis taip pat pridūrė, kad šiuo metu Europa jau atranda tikruosius ateities variklius, kurie yra varomi vandeniliu.

Pritaikė kaimynai

Anot R.Zulco, uostamiestis tokias ateities galimybes numato remdamasis Olštyno Lenkijoje, kuris yra labai panašus į Klaipėdą, patirtimi.

„Ten naujos transporto priemonės įdiegtos pasinaudojus ES parama. Jų motyvai – aiškūs. Norėta sumažinti oro taršą ir triukšmą, pagerinti ekologinę situaciją. Be to, Olštyne, vykstant iš vieno miesto galo į kitą, kelionė sutrumpėjo 10 minučių”, – pasakojo R.Zulcas.

„Kol mes 10 metų manėme, kad tramvajus Klaipėdai yra per sudėtinga ir per brangu, mūsų kaimynai už 200 km įsirengė supermodernų elektrinį tramvajų, pakeisdami visą miesto gyvenimą”, – pabrėžė Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas.

 

Daugiau skaitykite: http://klaipeda.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/klaipedos-ateitis-tramvajus-arba-elektrobusai-787157

Nuotr.:Vytauto Liaudanskio/ www.kl.lt