"Tie patys įstatymai negali būti taikomi ir vaikų darželiui, vykdančiam viešuosius pirkimus dėl kreidos, ir statant suskystintų dujų terminalą", – mano Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.
Pasak Klaipėdos uosto vadovo E. Gentvilo, svarbiausias įvykis liepą – Lietuvos prezidentės Dalios Grybauskaitės vizitas į Klaipėdos uostą.
Jo manymu, prezidentė turėjo susidaryti gerą įspūdį, nes tądien uoste buvo gana daug ir laivų, ir krovinių, ir buvo matyti, kad visur verda statybos. Pasak jo, D. Grybauskaitė labai aukštai įvertino Klaipėdos uosto reikšmę Lietuvos ekonomikai, o kartu ir sėkmingą Uosto direkcijos veiklą.
Suskystintų dujų terminalo statybos atžvilgiu, anot Klaipėdos uosto vadovo, prezidentė įvertino tiek AB "Klaipėdos nafta", tiek Uosto direkcijos veiklą kaip tinkamą, bet suprasdama, kad kai kurie Vyriausybės sprendimais numatyti dalykai dar nėra iki galo aiškūs, todėl kai kurių darbų nei bendrovė, nei direkcija negali daryti.
Kol kas liepos 13 d. Vyriausybės nutarimu prioritetinė suskystintų dujų terminalo vieta – Kiaulės Nugaros salos prieigos, todėl kai kurie sprendimai negali būti priimti.
Tačiau nepaisydama visų trukdžių Uosto direkcija jau pavedė atlikti geologinius tyrimus dėl galimų dugno gilinimo darbų prie Kiaulės Nugaros. "Klaipėdos nafta" jau yra pasirinkusi tarptautinį konsultantą – amerikiečių kompaniją. Pirmosios jos ataskaitos turėtų būti pateiktos rugsėjį.
"Anksčiau Energetikos ir Susisiekimo ministerijų bendradarbiavimas šiuo klausimu strigo. Dabar institucijų bendradarbiavimas pagerėjo turint omenyje apačias, t. y. Uosto direkciją ir Energetikos ministerijai pavaldžią AB "Klaipėdos nafta." Pinigai būsimam projektui jau kaupiami. Problema ta, kad valstybė, turint omenyje dabartinius esamų teritorijų planavimo terminus, ko gero, negali garantuoti, kad suskystintų dujų terminalas atsiras 2014-ųjų pabaigoje", – sakė E. Gentvilas.
Jo manymu, šiam objektui reikalingi arba specifiniai įstatymai, arba kiti sprendimai. Anot jo, ko gero, nebūtų buvusi privatizuota ir AB "Mažeikių nafta", jeigu nebūtų priimtas atskiras įstatymas šiuo klausimu ir nebūtų buvusios trys atskiros bendrovės – Būtingės naftos terminalas, Biržų naftotiekis ir Mažeikių naftos perdirbimo gamykla – sujungtos į vieną AB "Mažeikių nafta". Klaipėdos uosto vadovas mano, kad atskirais atvejais realizuojant valstybinius projektus gali reikėti ir specifinių įstatymų nuostatų taikymo.
http://www.ve.lt/naujienos/jura/suskystintu-duju-terminalui—atskira-istatyma-620957/