Eugenijus Gentvilas palieka Klaipėdos uostą

 

Parlamentaro mandatą su Lietuvos respublikos liberalų sąjūdžiu laimėjęs Klaipėdos uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas palieka pareigas ir renkasi darbą Seime.
Apie tai E. Gentvilas trečiadienį pranešė spaudos konferencijoje.
Jis teigė parašęs ir prašymą susisiekimo ministrui Eligijui Masiuliui atleisti jį iš užimamų pareigų nuo lapkričio 15 d.
Asmeninės dramos dėl pasitraukimo iš posto E. Gentvilas sakė nepatiriantis, nes ateidamas jai vadovauti žinojo, kad ateis tokia diena X. Išeina šalių susitarimu ir paprašė skirti jam 5 mėnesių atlyginimo dydžio išeitinę kompensaciją, kuri sudarytų apie 50 tūkst. litų. Pagal Darbo kodeksą jam priklausytų 3 mėnesių algos dydžio kompensacija.
Laikinai nuo rytdienos Uosto direkcijos generalinio direktoriaus pareigas turėtų pradėti eiti infrastruktūros ir plėtros direktorė Roma Mušeckienė.
"Jie man niekada neatleis"
Apsisprendimo išeiti priežasčių, pasak E. Gentvilo, yra daug, bet jis išvardino tik keletą. Pirmiausia, jo manymu, formuoja kažkokia kreiva valdančioji koalicija ir dar neaišku, ar ji bus suformuota, tad dirbti gerai, taip kaip jis nori, esą nebus galima. Už galimybę vadovauti Uosto direkcijai nauja valdžia gali ko nors pareikalauti, o tai jam nepriimtina. E. Gentvilas aiškino, kad net E. Masiuliui buvo pasakęs, jog jeigu šis prašys ko nors neteisėto, tegu ieškosi kito vadovo.
Politiniuose užkulisiuose jis jau girdėjo kalbų, jog negalima rizikuoti ir pirmas darbas turi būti E. Gentvilo atleidimas.
"Tie, kurie ateina į uostą, žino, kad aš žinau, ką jie yra padarę", – sakė atsistatydinantis Uosto direkcijos vadovas.
Anksčiau konkursus statybos darbams uoste "valdė" keturios kompanijos – UAB "Klaipėdos hidrotechnika", iš jos išėję žmonės dirba Vokietijos kapitalo kompanijoje "Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft", UAB "Lokys", kurios akcijos priklausė pirmos kompanijos vadovui Pranciškui Jurgučiui ir UAB "Hidrostatyba", kažkada su "Klaipėdos hidrotechnika" buvusi viena įmonė. Jos esą susitardavo, kas turi laimėti konkursus. E. Gentvilas įsitikinęs, kad "Klaipėdos hidrotechnikos" era jau baigėsi – jai bus keliamas bankrotas.
E. Gentvilo teigimu, pavykus padidinti konkurenciją, kai konkursuose pradėjo dalyvauti 6-10 kompanijų, keli stambūs konkursai padėjo Uosto direkcijai sutaupyti net 104 mln. Lt. Iki tol esą Uosto direkcijoje karaliavo mafija, vagystės, kyšiai.
Atsistatydinęs vadovas sako puikiai suprantąs, kad tie, kurie, karaliavo direkcijoje, jam už tai niekada neatleis.
"Nukeptas nebuvau tik todėl, kad buvau E. Gentvilas", – liūdnai juokavo jis.
E. Gentvilas tvirtina, kad jam pavyko padaryti Uosto direkciją lygiaverte krovos kompanijų partnere, o ne pastumdėle. Esą buvo užkirstas kelias valstybės lėšomis pasididinti kompanijų akcijų vertę reikalaujant statyti krantines.
Etatų Uosto direkcijoje nuo 292 sumažėjo iki 240, bet dėl to rezultatai pagal visus parametrus esą ne pablogėjo, o pagerėjo.
Anot E. Gentvilo, buvo ir tokių darbuotojų, kuriuos rangovai tiesiog šantazuodavo versdami priimti sprendimus jų naudai. Per savo vadovavimo laikotarpį jis sakė parašęs 112 įsakymų ir potvarkių, kurių dėka galima atlikti kontrolę direkcijos viduje.
Situacija nepatinka
Į prokuratūrą Uosto direkcija kreipėsi ne kartą. Visas bylas, kurios baigtos, laimėjo. Kai kurie ikiteisminiai tyrimai nutraukti, nors ir pripažįstama, kad Uosto direkcijai buvusi padaryta žala, bet nematoma motyvų, už ką būtų galima bausti.
E. Gentvilas sakė, kad kreipsis į generalinį prokurorą, bet jau ne kaip Uosto direkcijos vadovas, o kaip Seimo narys.
Beje, prieš jį patį pradėti du ikiteisminiai tyrimai.
"Teisėsauga Klaipėdos krašte – nulis. Klaipėdos regione nebevagiama", – juokavo jis.
E. Gentvilas nesidžiaugia uosto perspektyvomis. Jis prognozuoja, kad Rusijos kapitalas brausis į Klaipėdos uosto įmones, o Energetikos ministerijos atidavus į Darbo partijos rankas į suskystintųjų dujų terminalą esą gali ateiti Rusijos koncernas "Gazprom".

 

Parlamentaro mandatą su Lietuvos respublikos liberalų sąjūdžiu laimėjęs Klaipėdos uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas palieka pareigas ir renkasi darbą Seime.

Apie tai E. Gentvilas trečiadienį pranešė spaudos konferencijoje.

Jis teigė parašęs ir prašymą susisiekimo ministrui Eligijui Masiuliui atleisti jį iš užimamų pareigų nuo lapkričio 15 d.

Asmeninės dramos dėl pasitraukimo iš posto E. Gentvilas sakė nepatiriantis, nes ateidamas jai vadovauti žinojo, kad ateis tokia diena X. Išeina šalių susitarimu ir paprašė skirti jam 5 mėnesių atlyginimo dydžio išeitinę kompensaciją, kuri sudarytų apie 50 tūkst. litų. Pagal Darbo kodeksą jam priklausytų 3 mėnesių algos dydžio kompensacija.

Laikinai nuo rytdienos Uosto direkcijos generalinio direktoriaus pareigas turėtų pradėti eiti infrastruktūros ir plėtros direktorė Roma Mušeckienė.

"Jie man niekada neatleis"

Apsisprendimo išeiti priežasčių, pasak E. Gentvilo, yra daug, bet jis išvardino tik keletą. Pirmiausia, jo manymu, formuoja kažkokia kreiva valdančioji koalicija ir dar neaišku, ar ji bus suformuota, tad dirbti gerai, taip kaip jis nori, esą nebus galima. Už galimybę vadovauti Uosto direkcijai nauja valdžia gali ko nors pareikalauti, o tai jam nepriimtina. E. Gentvilas aiškino, kad net E. Masiuliui buvo pasakęs, jog jeigu šis prašys ko nors neteisėto, tegu ieškosi kito vadovo.

Politiniuose užkulisiuose jis jau girdėjo kalbų, jog negalima rizikuoti ir pirmas darbas turi būti E. Gentvilo atleidimas.

"Tie, kurie ateina į uostą, žino, kad aš žinau, ką jie yra padarę", – sakė atsistatydinantis Uosto direkcijos vadovas.

Anksčiau konkursus statybos darbams uoste "valdė" keturios kompanijos – UAB "Klaipėdos hidrotechnika", iš jos išėję žmonės dirba Vokietijos kapitalo kompanijoje "Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft", UAB "Lokys", kurios akcijos priklausė pirmos kompanijos vadovui Pranciškui Jurgučiui ir UAB "Hidrostatyba", kažkada su "Klaipėdos hidrotechnika" buvusi viena įmonė. Jos esą susitardavo, kas turi laimėti konkursus. E. Gentvilas įsitikinęs, kad "Klaipėdos hidrotechnikos" era jau baigėsi – jai bus keliamas bankrotas.

E. Gentvilo teigimu, pavykus padidinti konkurenciją, kai konkursuose pradėjo dalyvauti 6-10 kompanijų, keli stambūs konkursai padėjo Uosto direkcijai sutaupyti net 104 mln. Lt. Iki tol esą Uosto direkcijoje karaliavo mafija, vagystės, kyšiai.

Atsistatydinęs vadovas sako puikiai suprantąs, kad tie, kurie, karaliavo direkcijoje, jam už tai niekada neatleis.

"Nukeptas nebuvau tik todėl, kad buvau E. Gentvilas", – liūdnai juokavo jis.

E. Gentvilas tvirtina, kad jam pavyko padaryti Uosto direkciją lygiaverte krovos kompanijų partnere, o ne pastumdėle. Esą buvo užkirstas kelias valstybės lėšomis pasididinti kompanijų akcijų vertę reikalaujant statyti krantines.

Etatų Uosto direkcijoje nuo 292 sumažėjo iki 240, bet dėl to rezultatai pagal visus parametrus esą ne pablogėjo, o pagerėjo.

Anot E. Gentvilo, buvo ir tokių darbuotojų, kuriuos rangovai tiesiog šantazuodavo versdami priimti sprendimus jų naudai. Per savo vadovavimo laikotarpį jis sakė parašęs 112 įsakymų ir potvarkių, kurių dėka galima atlikti kontrolę direkcijos viduje.

Situacija nepatinka

Į prokuratūrą Uosto direkcija kreipėsi ne kartą. Visas bylas, kurios baigtos, laimėjo. Kai kurie ikiteisminiai tyrimai nutraukti, nors ir pripažįstama, kad Uosto direkcijai buvusi padaryta žala, bet nematoma motyvų, už ką būtų galima bausti.

E. Gentvilas sakė, kad kreipsis į generalinį prokurorą, bet jau ne kaip Uosto direkcijos vadovas, o kaip Seimo narys.

Beje, prieš jį patį pradėti du ikiteisminiai tyrimai.

"Teisėsauga Klaipėdos krašte – nulis. Klaipėdos regione nebevagiama", – juokavo jis.

E. Gentvilas nesidžiaugia uosto perspektyvomis. Jis prognozuoja, kad Rusijos kapitalas brausis į Klaipėdos uosto įmones, o Energetikos ministerijos atidavus į Darbo partijos rankas į suskystintųjų dujų terminalą esą gali ateiti Rusijos koncernas "Gazprom".