Dar vienas konteinerinis traukinys: atgaivinta linija Klaipėda – Maskva

 

42 konteineriai, prikrauti statybinių medžiagų, buities ir kitų plataus vartojimo prekių, penktadienį iškeliauja iš Klaipėdos į Maskvą. Konteinerių sąstatą į Rusiją išgabena traukinys „Merkurijus“. Ši linija atgaivinta po kelerių metų pertraukos, ir, neabejojama, kad šįkart bus sėkminga.
„Merkurijus“ vienu reisu iš viso galės vežti iki 114 sąlyginių konteinerių. Norint tokį kiekį pervežti krovininiais automobiliais prireiktų apie 100 sunkvežimių ir nemažai laiko. Planuojama, kad traukinys iš Klaipėdos (ateityje – ir iš Kaliningrado) į Maskvą išvyks kartą per savaitę, o atstumą tarp šių miestų įveiks per 2 paras.
Bendradarbiavimo sutartį dėl „Merkurijaus“ AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir UAB „AAA Intermodal“ pasirašė dar praėjusiųjų metų pabaigoje. Remiantis ja UAB „AAA Intermodal“ tapo traukinio operatore ir įsipareigojo rūpintis krovinių pritraukimu.
Pasak bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus pavaduotojo, Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus Stasio Gudvalio, šio traukinio perspektyva turėtų būti didžiulė.
Tai ir ekologinis laimėjimas. Jei krovinius vežtume automobiliais, susidarytų keleto kilometrų eilė, o žinome, koks yra kelių užimtumas, keliai kasmet remontuojami, – sakė S. Gudvalis.
„Šiuo metu tiek operatoriaus žiniomis, tiek linijų atstovų žiniomis, per mėnesį bus po vieną traukinio reisą, perspektyvoje –  po du, o metų pabaigoje, gal net po vieną traukinį per dekadą. Traukinys ypatingas. Dirbome dvejus trejus metus, kol veiklą atgaivinome. Tai ir ekologinis laimėjimas. Jei krovinius vežtume automobiliais, susidarytų keleto kilometrų eilė, o žinome, koks yra kelių užimtumas, keliai kasmet remontuojami. Daug privalumų“, – kalbėjo S. Gudvalis.
Pasak jo, prieš keletą metų šis projektas žlugo dėl įvairių priežasčių, susidariusių galinėse Maskvos stotyse.  Teigiama, kad ten be papildomo mokesčio neapsieidavo nė viena procedūra.
„Per keletą mėnesių konteinerinių traukinių pridygo kaip grybų. Traukinį „Saulė“ išleidome ir priėmėme (Kinija – Kazachstanas – Klaipėda, red. past.), kursuoja „Vikingas“ (Ukraina – Klaipėda, red. past.), šiandien „Merkurijus“ atgimsta, sekmadienį Šeštokuose perkrauname konteinerinį traukinį „Šeštokai ekspres“ (Šeštokai – Smolenskas, red. past.), „Vilnius Shuttle“ (Klaipėda – Vilnius – Klaipėda), – vardijo „Lietuvos geležinkelių“ direktoriaus pavaduotojas S. Gudvalis.
Susisiekimo ministro patarėjas Rolandas Bražinskas teigia, jog jau penkta konteinerinė linija tokioje mažoje šalyje kaip Lietuva rodo, kad vykdomi didžiuliai projektai. „Reguliarių susisiekimų nebūtų be geros krovos Klaipėdos uoste, nes kroviniai ateina ir išeina per uostą. Tokio reguliarumo nebūtų ir be gerų operatorių, kurie turi krovinį, atlieka operacijas, ir be gero ir sklandaus „Lietuvos geležinkelių“ darbo, – teigė R. Bražinskas.
Europos Sąjungos strategijose numatyta kuo daugiau krovinių perkelti geležinkeliu, nes tai perspektyviausias ir ekologiškiausias transporto būdas, galintis gabenti didelius kiekius krovinių.
„Arterija, kuri eina per Lietuva į rytus, Maskvos kryptimi, yra viena perspektyviausių, daugiausia augančių krovinių srautų turinčių arterijų, tai rodo ir šios dienos pavyzdys, paleidžiame reguliarų konteinerinį traukinį. Dar noriu pažymėti, kad pasaulyje matoma tendencija, vis daugiau krovinių pereina į konteinerius“, – pasakojo R. Bražinskas.

42 konteineriai, prikrauti statybinių medžiagų, buities ir kitų plataus vartojimo prekių, penktadienį iškeliauja iš Klaipėdos į Maskvą. Konteinerių sąstatą į Rusiją išgabena traukinys „Merkurijus“. Ši linija atgaivinta po kelerių metų pertraukos, ir, neabejojama, kad šįkart bus sėkminga.

„Merkurijus“ vienu reisu iš viso galės vežti iki 114 sąlyginių konteinerių. Norint tokį kiekį pervežti krovininiais automobiliais prireiktų apie 100 sunkvežimių ir nemažai laiko. Planuojama, kad traukinys iš Klaipėdos (ateityje – ir iš Kaliningrado) į Maskvą išvyks kartą per savaitę, o atstumą tarp šių miestų įveiks per 2 paras.

Bendradarbiavimo sutartį dėl „Merkurijaus“ AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir UAB „AAA Intermodal“ pasirašė dar praėjusiųjų metų pabaigoje. Remiantis ja UAB „AAA Intermodal“ tapo traukinio operatore ir įsipareigojo rūpintis krovinių pritraukimu.

Pasak bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus pavaduotojo, Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus Stasio Gudvalio, šio traukinio perspektyva turėtų būti didžiulė.

Tai ir ekologinis laimėjimas. Jei krovinius vežtume automobiliais, susidarytų keleto kilometrų eilė, o žinome, koks yra kelių užimtumas, keliai kasmet remontuojami, – sakė S. Gudvalis.

„Šiuo metu tiek operatoriaus žiniomis, tiek linijų atstovų žiniomis, per mėnesį bus po vieną traukinio reisą, perspektyvoje –  po du, o metų pabaigoje, gal net po vieną traukinį per dekadą. Traukinys ypatingas. Dirbome dvejus trejus metus, kol veiklą atgaivinome. Tai ir ekologinis laimėjimas. Jei krovinius vežtume automobiliais, susidarytų keleto kilometrų eilė, o žinome, koks yra kelių užimtumas, keliai kasmet remontuojami. Daug privalumų“, – kalbėjo S. Gudvalis.

Pasak jo, prieš keletą metų šis projektas žlugo dėl įvairių priežasčių, susidariusių galinėse Maskvos stotyse. Teigiama, kad ten be papildomo mokesčio neapsieidavo nė viena procedūra.

„Per keletą mėnesių konteinerinių traukinių pridygo kaip grybų. Traukinį „Saulė“ išleidome ir priėmėme (Kinija – Kazachstanas – Klaipėda, red. past.), kursuoja „Vikingas“ (Ukraina – Klaipėda, red. past.), šiandien „Merkurijus“ atgimsta, sekmadienį Šeštokuose perkrauname konteinerinį traukinį „Šeštokai ekspres“ (Šeštokai – Smolenskas, red. past.), „Vilnius Shuttle“ (Klaipėda – Vilnius – Klaipėda), – vardijo „Lietuvos geležinkelių“ direktoriaus pavaduotojas S. Gudvalis.

Susisiekimo ministro patarėjas Rolandas Bražinskas teigia, jog jau penkta konteinerinė linija tokioje mažoje šalyje kaip Lietuva rodo, kad vykdomi didžiuliai projektai. „Reguliarių susisiekimų nebūtų be geros krovos Klaipėdos uoste, nes kroviniai ateina ir išeina per uostą. Tokio reguliarumo nebūtų ir be gerų operatorių, kurie turi krovinį, atlieka operacijas, ir be gero ir sklandaus „Lietuvos geležinkelių“ darbo, – teigė R. Bražinskas.

Europos Sąjungos strategijose numatyta kuo daugiau krovinių perkelti geležinkeliu, nes tai perspektyviausias ir ekologiškiausias transporto būdas, galintis gabenti didelius kiekius krovinių.

„Arterija, kuri eina per Lietuva į rytus, Maskvos kryptimi, yra viena perspektyviausių, daugiausia augančių krovinių srautų turinčių arterijų, tai rodo ir šios dienos pavyzdys, paleidžiame reguliarų konteinerinį traukinį. Dar noriu pažymėti, kad pasaulyje matoma tendencija, vis daugiau krovinių pereina į konteinerius“, – pasakojo R. Bražinskas.

http://www.15min.lt/naujiena/pinigai/lietuvos-naujienos/dar-vienas-konteinerinis-traukinys-atgaivinta-linija-klaipeda-maskva-194-205905#ixzz1q19bjy8l