Baltijos šalys skraidyti galėtų kartu

 

Trečiadienį Klaipėdoje susitikę Lietuvos ir Latvijos susisiekimo ministrai išreiškė politinę valią dėl galimybės įkurti bendrą Baltijos valstybių avialinijų bendrovę. Taip pat išsakytos mintys sujungti šalių pajėgas pašto sferoje.
Nors Latvijos susisiekimo ministras Aivis Ronis vakar uostamiestyje vykusio vizito metu pusiau juokais primindavo, kad dviejų Baltijos sesių uostai tarpusavyje konkuruoja dėl krovinių, tačiau jis pritarė Lietuvos susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio minčiai, kad savo pajėgas kai kuriose sferose apjungusios Baltijos šalys taptų dar konkurencingesnės.
Abu ministrai išreiškė politinę valią ir palaikė idėją ateityje trims Baltijos šalims įkurti bendrą oro bendrovę bei pašto paslaugų jungtinę kompaniją.
"Manau, kad būtų logiška steigti bendrą įmonę, kuri teiktų kurjerių paslaugas. Šioje rinkoje būtų lengviau konkuruoti bendromis pastangomis nei po vieną", – siūlė E. Masiulis.
Kalbėdamas apie bendros trijų šalių avialinijų bendrovės steigimą E. Masiulis priminė, kad tokį pasiūlymą jis jau buvo pateikęs prieš keletą metų, nes Baltijos oro susisiekimo rinka yra per maža, kad kiekviena valstybė turėtų rentabilią skrydžių įmonę. Tačiau esą tuomet latvių bendrovė išgyveno geresnius laikus, todėl kuriam laikui ši idėja buvo primiršta.
"Dabar, mano žiniomis, Estijos aviakompanija "Estonian air" dirba nuostolingai. Tiek ši kompanija, tiek Latvijos "airBaltic" ieško potencialių investuotojų. Tuo metu mes neturime lietuviško bazinio vežėjo. Dar 2009 metais buvo atlikta studija, kurios metu paaiškėjo, kad steigti tik Lietuvos avialinijų bendrovę būtų nuostolingas žingsnis. Kur kas protingiau būtų sujungti trijų šalių pajėgas, juolab kad pasaulyje yra tokių pavyzdžių. Panašiu keliu kažkada pasuko Skandinavijos avialinijos", – kalbėjo E. Masiulis.
Jei ši mintis būtų įgyvendinta, pasak ministro, visų trijų šalių keleiviai turėtų didesnį tiesioginių skrydžių pasirinkimą, o taip pat Baltijos šalys būtų geriau pasiekiamos kitų šalių piliečiams.
"Kokiu atveju sutiktume steigti bendras avialinijas? Tuo atveju, jei visi pilotai ir stiuardesės kalbėtų latviškai", – leido sau pajuokauti Latvijos susisiekimo ministras ir visiškai rimtai pridūrė, kad ši mintis galėtų virsti kūnu tuo atveju, jei atlikus ekonominius paskaičiavimus paaiškėtų, kad tai verta daryti.
"Mūsų bendrovė "airBaltic" šią vasarą dirbo pelningai. Dabar mes žvalgomės potencialių investuotojų. Jei ir po rinkimų Lietuva turės tokį norą ir tam pritars estai, galėsime ir toliau svarstyti tokią galimybę. Žinoma, dar yra labai daug klausimų kuriuos reikėtų aptarti", – sakė A. Ronis.
Žadama artimiausiu metu visoms trims šalims kartu atlikti ekonominius vertinimus dėl bendros oro bendrovės kūrimo galimybių.
Be kitų abiems šalims aktualių klausimų, Lietuvos ir Latvijos susisiekimo ministrai vakar aptarė vienos iš strateginių Baltijos šalių transporto jungčių "Rail Baltica" plėtrą bei abiejų šalių uostų veiklą.
http://www.ve.lt/naujienos/ekonomika/ekonomikos-naujienos/baltijos-salys-skraidyti-galetu-kartu-821296/

Trečiadienį Klaipėdoje susitikę Lietuvos ir Latvijos susisiekimo ministrai išreiškė politinę valią dėl galimybės įkurti bendrą Baltijos valstybių avialinijų bendrovę. Taip pat išsakytos mintys sujungti šalių pajėgas pašto sferoje.

Nors Latvijos susisiekimo ministras Aivis Ronis vakar uostamiestyje vykusio vizito metu pusiau juokais primindavo, kad dviejų Baltijos sesių uostai tarpusavyje konkuruoja dėl krovinių, tačiau jis pritarė Lietuvos susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio minčiai, kad savo pajėgas kai kuriose sferose apjungusios Baltijos šalys taptų dar konkurencingesnės.

Abu ministrai išreiškė politinę valią ir palaikė idėją ateityje trims Baltijos šalims įkurti bendrą oro bendrovę bei pašto paslaugų jungtinę kompaniją.

"Manau, kad būtų logiška steigti bendrą įmonę, kuri teiktų kurjerių paslaugas. Šioje rinkoje būtų lengviau konkuruoti bendromis pastangomis nei po vieną", – siūlė E. Masiulis.

Kalbėdamas apie bendros trijų šalių avialinijų bendrovės steigimą E. Masiulis priminė, kad tokį pasiūlymą jis jau buvo pateikęs prieš keletą metų, nes Baltijos oro susisiekimo rinka yra per maža, kad kiekviena valstybė turėtų rentabilią skrydžių įmonę. Tačiau esą tuomet latvių bendrovė išgyveno geresnius laikus, todėl kuriam laikui ši idėja buvo primiršta.

"Dabar, mano žiniomis, Estijos aviakompanija "Estonian air" dirba nuostolingai. Tiek ši kompanija, tiek Latvijos "airBaltic" ieško potencialių investuotojų. Tuo metu mes neturime lietuviško bazinio vežėjo. Dar 2009 metais buvo atlikta studija, kurios metu paaiškėjo, kad steigti tik Lietuvos avialinijų bendrovę būtų nuostolingas žingsnis. Kur kas protingiau būtų sujungti trijų šalių pajėgas, juolab kad pasaulyje yra tokių pavyzdžių. Panašiu keliu kažkada pasuko Skandinavijos avialinijos", – kalbėjo E. Masiulis.

Jei ši mintis būtų įgyvendinta, pasak ministro, visų trijų šalių keleiviai turėtų didesnį tiesioginių skrydžių pasirinkimą, o taip pat Baltijos šalys būtų geriau pasiekiamos kitų šalių piliečiams.

"Kokiu atveju sutiktume steigti bendras avialinijas? Tuo atveju, jei visi pilotai ir stiuardesės kalbėtų latviškai", – leido sau pajuokauti Latvijos susisiekimo ministras ir visiškai rimtai pridūrė, kad ši mintis galėtų virsti kūnu tuo atveju, jei atlikus ekonominius paskaičiavimus paaiškėtų, kad tai verta daryti.

"Mūsų bendrovė "airBaltic" šią vasarą dirbo pelningai. Dabar mes žvalgomės potencialių investuotojų. Jei ir po rinkimų Lietuva turės tokį norą ir tam pritars estai, galėsime ir toliau svarstyti tokią galimybę. Žinoma, dar yra labai daug klausimų kuriuos reikėtų aptarti", – sakė A. Ronis.

Žadama artimiausiu metu visoms trims šalims kartu atlikti ekonominius vertinimus dėl bendros oro bendrovės kūrimo galimybių.

Be kitų abiems šalims aktualių klausimų, Lietuvos ir Latvijos susisiekimo ministrai vakar aptarė vienos iš strateginių Baltijos šalių transporto jungčių "Rail Baltica" plėtrą bei abiejų šalių uostų veiklą.

 

 

http://www.ve.lt/naujienos/ekonomika/ekonomikos-naujienos/baltijos-salys-skraidyti-galetu-kartu-821296/