Artur Truš. Apie PARKINGUS Klaipėdoje, jų vietas mieste bei parkingo apmokestinimą.

Turiu kelis pasiūlymus ir viliuosi, kad būsiu išgirstas. Džiugu matyti, kad parkingų problema sprendžiama mieste ir matome pamažu besiplečiančias parkavimo aikšteles. Tačiau mano bei daugelio miestiečių entuziazmas tuo ir baigiasi ir tai ne tik Klaipėdos bet daugelio kitų miestų problematika.

Žemiau pateikiu įdomias įžvalgas bei kelis pasiūlymus. Taip pat pilno mano straipsnio nuoroda komentaruose. Labai svarbi JŪSŲ nuomonė. Komentuokite, pasakykite nuomonę.

Nuo pat pirmos dienos, dar prie „anos valdžios“, prasidėjo protu nesuvokiamas ir gana diskriminacinis miestiečių parkingo vietų apmokestinimas tarp gyvenamųjų miegamųjų kiemų.. Kai kur, pavyzdžiui, už Baltijos prospekto gyvenantiems – už parkingą savo kieme nieko nereikia mokėti, o kitur, link centro (o dabar jau visur iki Baltijos pr.), gyventojai turi susimokėti už parkingą. Kodėl diskriminuojama pagal gyvenamąją vietą?

Sakysite, galima išsiimti lengvatinį leidimą? Galima, bet tai vis tiek yra išlaidos. Be to, ar bandėte tai padaryti? Pamatysite, kiek administracinių/biurokratinių veiksmų reikia atlikti, įrodant, kad ten gyveni, registruojant automobilį? O jei norėsi automobilį statyti pas savo darbdavį raudonoje zonoje, tai jau nebegalėsi, nes tavo auto turi „leidimą” kitoje vietoje. O jei nori pakeisti auto, viskas iš naujo.

Bet grįžkime prie klausimo – KODĖL dėl gyvenamosios vietos diskriminuojami miestiečiai? Jie visi vienodi miestiečiai, vienodai moka mokesčius, bet vieni moka už parkingą, o kiti ne. Ar tai teisinga? Manau, kad ne.

O ką kalbėti apie sporto mokyklas, stadionus, kuriuos lanko miestiečiai, susimoka už tuos lankymus ir dar papildomai už parkingą?

Glumina ir parkomatų techninės savybės. Ant vienos rankos galima suskaičiuoti, kiek jų priima atsiskaitymus kortele (ypač aktualu atvykėliams, turistams).

Turiu kelis racionalius pasiūlymus:

1) Yra keletas būdų, vienas – tai tiesioginė sąsaja su mašinos registracija. Juk automobilis registruojamas pagal gyvenamąją vietą (deklaruotą). Registracijos metu arba „Regitros“ savitarnoje galima pasirinkti opciją – „pasirinkti kaip pagrindinį automobilį“. Tokiu būdu būtų užtikrinta, kad tik vienas Klaipėdiečio automobilis turėtu nemokamo parkavimo leidimą. Tuomet parkavimo vietoje, KTT „kontrolieriui” tereikėtų patikrinti automobilio registraciją duomenų bazėje – kad priklauso Klaipėdoje registruotam gyventojui.

2) Visiems miestiečiams nemokamas leidimas vienai mašinai, išduodamas paprastas QR kodas kartu su klaipėdiečio kortele. Tas QR kodas klijuojamas ant auto stiklo. Išduodamas tik miestiečiui, registruotam mieste. Galioja visur, išskyrus raudonąsias/ekologines zonas.

3) Kompensuoti rinkliavos lengvatas iš ATVAŽIUOJANČIO taršaus sunkiasvorio transporto, mažos rinkliavos pavidalu. Visi kiti atvykėliai mokės už parkingą standartiškai, be išimčių ar nuolaidų. (turi buti apmokęstinamas į miestą atvažiuojantis sunkiasvoris taršus transportas, taip būtų kompensuojama neteisingos rinkliavos panaikinimas)

4) Skatinkime Lietuvos demografinę padėtį. Visoms šeimoms su 2 ar daugiau vaikų – nemokami 2 leidimai parkingams iki tol, kol vaikams nesukaks 18 metų, įskaitant raudonąją zoną.

(Klaipėda turi būti draugiškas šeimoms miestas, todėl visoms visoms šeimoms su 2 ar daugiau vaikų, reikia suteikti nemokamus du leidimus parkingams visose zonose).