Kairių gatvėje, kurioje stovi Rusijos vilkikai laukdami eilės į AB „DFDS Seaways” keltus, plukdančius į Kylį, jau pastatyti biotualetai, šiukšliadėžės, praustuvai. „DFDS Seaways” atstovai per savaitę žada daugiau keltų reisų į Vokietiją – 7. Uostamiesčio valdžia siūlo savo pagalbą ir yra sunerimusi, kas laukia miesto ateityje.
Nors tai, kad vasario 9 d. vilkiko kabinoje rastas nusižudęs vienas iš rusų vilkikų vairuotojų, ko gero, yra atsitiktinumas, tačiau ši žinia klaipėdiečius sukrėtė. Policijos atstovai patikino, kad daugiau kriminalinių įvykių, susijusių su Rusijos vežėjais, mieste neužfiksuota.
„Vakarų ekspresas” jau rašė, kad Lenkijai uždraudus tranzitu per savo šalį važiuoti Rusijos vilkikams, pastarieji plūstelėjo į Klaipėdos uostą. Jų eilės susidarė todėl, kad Danijos kompanijos AB „DFDS Seaways” keltai nepajėgūs aptarnauti padidėjusio autotransporto priemonių srauto. Vakar eilės išplaukti laukė 270 vilkikų.
Sakoma, kad jeigu šiandien atsistotume į tą eilę, laukti, jeigu nieko nebūtų daroma, tektų savaitę ar net dvi. Tačiau žadama spartinti autotransporto priemonių patekimą į laivą.
Nuims ženklus
Vakar Jūrų perkėlos terminale (AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”) padalinys), iš kurio keltai plaukia į Vokietiją, susidariusios padėties aptarti susirinko visų suinteresuotų institucijų atstovai. Kad ir kaip būtų, pasibardami, kas kam priklauso daryti, kas ne, tačiau bendromis pastangomis jie suvaldė situaciją, kad ji bent jau nesidarytų grėsmingesnė.
Tačiau miesto valdžios atstovai norėjo žinoti, ar vilkikų eilės mažės, ar reikia ruoštis dar kokioms nors bangoms.
Beje, pasiūlyta nuimti kelio ženklus, kad stovėti draudžiama. Kairių gatvė priklauso Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai, ji tą gatvę prižiūri. Ji jau pirmadienį pastatė tualetus ir kt., tačiau kelio ženklai – ne jos kompetencija.
Padarė, ką galėjo
„Klasco”, siekdama išspręsti visas problemas, kurios susidarė terminale, iš savo pusės kaip uosto terminalas padarė viską. Yra pastatyti terminale papildomi biotualetai, į terminalo vidų stengiamasi suleisti kiek įmanoma daugiau mašinų su vairuotojais, kad jie turėtų tam tikras sanitarines sąlygas, galimybę nusiprausti. Norėčiau pabrėžti, kad „Klasco” terminalo pajėgumai yra kur kas didesni nei mes šiandien krauname krovinių. Tokia situacija susidarė dėl keltų skaičiaus. Jeigu atsirastų daugiau laivų, „Klasco” sugebėtų labai greitai pakrauti eilėje stovinčius vilkikus”, – sakė „Klasco” komercijos direktorius Vytautas Kaunas.
Gal vairuotojams reikia sriubos?
Klaipėdos miesto vicemeras Artūras Šulcas pasidžiaugė tuo, kad situaciją vis dėlto pavyko suvaldyti.
„Miesto vadovai džiaugiasi, kad situacija yra kontroliuojama, kad kelių kilometrų transporto priemonių eilė nesudaro jokių techninių problemų miestui. Atvažiavome pasiteirauti dėl socialinių problemų, ar nereikėtų padėti kad ir maltiečių sriuba ar pasirūpinti prekyba. Rusijos vilkikų vairuotojams galėtume parodyti, kad civilizuotose šalyse jų problemos yra suprantamos, kad mes tikimės, jog ir mūsų vairuotojams kitose šalyse taip pat padės vietiniai žmonės. Sakoma, kad tolimųj7 reisų vairuotojai yra pasirengę tokioms situacijoms, tačiau vieno jų savižudybė vis dėlto kelia tam tikrą nerimą”, – kalbėjo vicemeras.
Vicemeras pastebėjo, kad sąlygos užsienio šalies vairuotojams pagerėjo, kad tiek terminale, tiek už tvoros Kairių gatvėje pastatyti biotualetai, šiukšlinės, praustuvai. A. Šulcas domėjosi, kokią pagalbą gali suteikti Savivaldybė, ar reikėtų kaip nors organizuoti savaitę eilėje stovinčių vairuotojų maitinimą, gal jiems reikėtų atvežti sriubos ar arbatos.
Audra sugriautų grafikus
„DFDS Seaways” komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovas Baltijos regionui Vaidas Klumbys informavo, kad eilės didėjimą, idant ji neužkištų miesto, bandoma suvaldyti stabdant užsakymų priėmimą. Be to, svarstoma galimybė iš Švedijos linijos paimti didesnio pajėgumo keltą ir paleisti jį linijoje Klaipėda-Kylis, o mažesnį keltą iš tos linijos perkelti į liniją Klaipėda -Karlshamnas. Tokiu atveju padaugėtų keltų reisų per savaitę nuo 6 iki 7 ir būtų galima papildomai perkelti apie 150 autotransporto priemonių.
„Šiuo metu dirbame šiuo klausimu, reikalingos tam tikros licencijos. Norėtume kuo greičiau tai padaryti, galbūt net šią savaitę. Tačiau viskas priklauso nuo skaičiavimų, nuo organizacinių dalykų.
Be to, reikia iš karto pasakyti, kad tai trapus dalykas. Jeigu jūroje kiltų audra, mūsų grafikas iškart sugriūtų. Kitas dalykas, kad ne visi vilkikai su rusiškais numeriais turi tvirtinimo kilpas, kurios reikalingos keltuose, kai siaučia vėjas. Jeigu pūstų didesnis vėjas, laivas galėtų paimti tik vilkikus, turinčius tokias kilpas. Tai irgi yra tam tikra problema.
Mes jau matome, kad situacija gerėja. Jau dabar beturime 270 laukiančiųjų eilėje. Ketvirtadienį tikimės paimti apie 60 vilkikų. Jeigu pavyks padidinti pajėgumą Kylio linijoje, tada tempas bus dar greitesnis. Tada vėl galėsime pradėti priiminėti užsakymus. Neaišku, ką nuspręs Lenkija ir Rusija. Teko girdėti, kad vasario 15 d. jų atstovai vėl turi susitikti ir kalbėtis. Jeigu priims teigiamą sprendimą, mes problemų nebeturėsime. Kol jos nesusitars tarpusavyje, mums nieko daugiau padaryti nepavyks”, – sakė V. Klumbys.
Jis tikino, kad visa sukurta papildoma infrastruktūra turėtų būti palikta dar kuriam laikui, nes DFDS Seaways” vėl turės pradėti priiminėti užsakymus. Tačiau laivybos kompanija žada kontroliuoti užsakymus, kad vėl nekiltų problemų.
Būtų užkišę Baltijos prospektą
Miesto valdžios atstovai sunerimę, mat ateityje ir Kylio liniją žadama iškelti iš Jūrų perkėlos terminalo į Centrinį Klaipėdos terminalą. Jeigu tai būtų buvę padaryta jau dabar, šiandien būtų užkištas visas Baltijos prospektas iki Jakų žiedo. Tai sukeltų daugybę problemų miesto funkcionavimui. A. Šulcas paprašė uostininkų pagalvoti apie aikštelių, kuriose būtų ir tualetai, ir dušai, įrengimą ateityje, kad nutikus panašiai situacijai būtų galima greitai rasti išeitį.
„Reikia galvoti, kas bus ateityje, nes šiandien Uosto direkcija laiku rekonstravo Kairių gatvę, tad jokių techninių problemų nėra. Viena eilė užimta, kita galima pravažiuoti”, – sakė vicemeras.
Uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas susiklosčiusios situacijos nevadino negatyvia. „Matau tik pozityvą, nes dėl Lenkijos ir Rusijos nesusitarimo dėl važiavimo per Lenkiją apyvarta mūsų uoste išaugo, turime padidėjusį srautą krovinių. Tai padidins ir uosto, ir jo įmonių, ir laivybos kompanijos biudžetą. Kairių gatvė yra už miesto, tai problemų miestui nesudaro. Mes gatvę prižiūrime, vairuotojus, stovinčius eilėje, aprūpiname vandeniu, šiukšliadėžėmis ir tualetais. Manau, niekam problemų tai nesukelia, tik duoda naudos. Situacija yra džiugi. Bent jau mes nieko negalime kaltinti”, – sakė A. Drungilas.