Su bankrutavusia "flyLAL-Lithuanian Airlines" susijusių bendrovių akcininkas Gediminas Žiemelis jam pareikštų įtarimų nekomentuoja. O pelningos įmonės privatizavimo ir bankroto istoriją aktyviai sekusiems politikams dėl pavėluoto teisėsaugos ryžto kyla klausimų.
Apklausa – šią savaitę
Aviacijos ir žemės ūkio verslus plėtojantis žinomas Lietuvos verslininkas G.Žiemelis nekomentuoja savo pozicijos dėl prokurorų jam pareikštų įtarimų ir ar ketina šią savaitę atvykti į apklausą. Prokurorai ketina jį apklausti dėl skrydžių bendrovės "flyLAL-Lithuanian Airlines" bankroto aplinkybių.
"Nieko nekomentuosiu, nes nesu viešas asmuo. Tuo labiau neturiu ką pasakyti apie prokurorų veiksmus. Šiuo metu skraidau tarp Dubajaus, Maskvos ir Londono, Dubajuje vyksta svarbi aviacijos paroda", – agentūrai BNS vakar sakė G.Žiemelis, kuris yra susijęs su Varšuvos ir Lietuvos biržose kotiruojamomis bendrovėmis "Avia Solutions Group" ir "Agrowill Group".
Jis tvirtino, kad nesislapsto, tiesiog turi verslo reikalų užsienyje.
Generalinės prokuratūros (GP) prokuroras Gintaras Jasaitis patvirtino, kad G.Žiemelio apklausa turėtų įvykti šią savaitę. Anksčiau ji planuota praėjusią savaitę.
"G.Žiemelis per savo advokatą suderino vėlesnį apklausos laiką. Neturiu duomenų, kad jis būtų Lietuvoje", – sakė G.Jasaitis.
Tiesa, nei jis, nei kiti GP atstovai neatskleidžia, kas yra likę 16 įtariamųjų.
Verslininkas yra įtariamasis tiriant "flyLAL" bankroto aplinkybes. GP lapkričio pradžioje paskelbė, kad įtariamieji yra 17 verslininkų, dalyvavusių privatizuojant ir pertvarkant "flyLAL". Prokurorai skaičiuoja, kad dėl šių veiksmų Turto bankas, "Oro navigacija" ir Vilniaus oro uostas patyrė 36 mln. litų žalos.
Daug neatsakytų klausimų
Liberalų sąjūdžio vadovas Eligijus Masiulis, 2009-ųjų sausį, kai "flyLAL" iškelta bankroto byla, vadovavęs Susisiekimo ministerijai, sveikino prokurorų iniciatyvą nenumarinti bylos. Tačiau jį stebino tai, kad kratos, turėjusios vykti 2009-aisiais, atliekamos tik dabar.
"Dar 2009 m. pradžioje išnagrinėję turimą medžiagą mes kreipėmės į GP ir prašėme įvertinti, ar nėra tyčinio bankroto arba kitos nusikalstamos veiklos požymių. Buvau informuotas, kad kažkoks ikiteisminis tyrimas prasidėjo, tačiau paskui jokios informacijos neturėjau. Bet žinau tik tiek, kad pradžioje bylą vedė prokuroras Saulius Verseckas, vėliau jį pakeitė G.Jasaitis. Jam perėmus bylą, ikiteisminio tyrimo procesas suaktyvėjo. Tad praėjo tikrai didelis laiko tarpas – nuo 2005 m., kai buvo įvykdyta privatizacija. Galiu tik pasveikinti, kad tyrimas neuždarytas stalčiuose. O dėl taikomų operatyvinės veiklos priemonių – aišku, sprendžia prokurorai, bet man keista, kad kratos daromos praėjus tiek daug laiko, nors tai buvo galima padaryti dar 2009-aisiais", – tvirtino E.Masiulis ir pridūrė, kad viliasi, jog byla pagaliau pasieks teismą.
Stabdė dabartiniai tyrėjai?
Dar vienas dalykas, keliantis nemažai klausimų, yra tai, jog byla įstrigo kaip tik tuo metu, kai dabartinis jos tyrėjas G.Jasaitis ėjo antras pagal svarbą pareigas GP – buvo generalinio prokuroro pavaduotojas.
"Matyt, buvo pavestas tyrimas būtent tam prokurorui, o G.Jasaitis, kaip generalinio prokuroro pavaduotojas, ko gero, turėjo kitų darbų. Be abejo, priėjimą prie informacijos jis irgi turėjo", – keistas aplinkybes pripažino E.Masiulis.
Mįslinga privatizacija
Ikiteisminis tyrimas dėl galimo sukčiavimo, skolininko nesąžiningumo, nusikalstamo bankroto, piktnaudžiavimo, tarnybos pareigų neatlikimo pradėtas 2009 m. pradžioje. Per jį nustatyta, kad "Lietuvos avialinijų" akcininkų veiksmai, susiję su dalies pelningų įmonės vykdytų veiklų perkėlimu į naujai sukurtas bendroves, galėjo turėti neigiamos įtakos įmonės finansiniams rezultatams ir jos galimybėms atsiskaityti su kreditoriais.
2005 m. rugpjūtį tuometes "Lietuvos avialinijas" iš valstybės įsigijo bendrovė "LAL investicijų valdymas", kurios kontrolinis 70 proc. akcijų paketas priklausė "Fimai". Privatizuojant oro linijų bendrovę finansinės partnerės buvo G.Žiemelio kontroliuojama investicijų įmonė "ŽIA valda" ir statybų bendrovė "Garantas".
2005 m. spalį paskelbta, kad "Lietuvos avialinijos" atskyrė Antžeminių paslaugų departamentą, jis tapo bendrove "Baltic Ground Service". Ši dabar veikia Varšuvos biržoje kotiruojamos "Avia Solutions Group" sudėtyje. Nuo 2005 m. spalio pradžios buvo atskirtas ir skrydžių bendrovės bilietų pardavimo centras, jis tapo bendrove Bilietų platinimo centru (2006-ųjų lapkritį pavadinimas pakeistas į "BPC Travel").
Oro linijų įmonės Technikos departamentas 2005 m. ėmė dirbti su prekės ženklu "LAL Technics", o 2007-ųjų pradžioje tapo atskira bendrove "flyLAL Technics", valdoma pagrindinių privatizuotos skrydžių įmonės akcininkų. Dabar tai yra viena sėkmingiausių "Avia Solutions Group" grupės įmonių.
2007-ųjų kovą registruota bendrovė "flyLAL Charters" sėkmingai veikė ir po "flyLAL-Lithuanian Airlines" bankroto. 2010 m. liepą "flyLAL Charters" pakeitė pavadinimą į "Small Planet Airlines". Šiuo metu įmonė sėkmingai bendradarbiauja su didžiosiomis kelionių agentūromis ir skraidina keleivius į Turkiją, Egiptą, Bulgarijos, Ispanijos, Portugalijos, Kroatijos kurortus.
Skaitykite daugiau: http://kauno.diena.lt/naujienos/lietuva/salies-pulsas/e-masiulis-prokuroru-veiksmai-flylal-istorijoje-stebina-428946#ixzz2l4qp43fI