Kitais metais planuojama pradėti tiesti Palangos aplinkkelį, kuris taps pirmuoju Lietuvoje transporto projektu, įgyvendinamu viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės būdu. Susisiekimo ministerija parengė šio projekto įgyvendinimo partnerystės sąlygas ir teiks jas svarstyti Vyriausybei.
Palangos aplinkkelio projektavimo ir tiesimo darbus vykdys viešąjį konkursą laimėjusi privati įmonė. Vėliau ji taip pat atliks aplinkkelio remonto darbus, teiks visas kelio priežiūros paslaugas.
Partnerystės sutartį numatoma sudaryti 25 metams, maksimali projekto vertė – 88,6 mln. litų.
Planuojama, kad per pirmuosius dvejus metus konkursą laimėjusi įmonė nuties aplinkkelį savo lėšomis. Pinigus bendrovė atgaus per likusius 23 metus.
„Toks partnerystės modelis leis artimiausiu metu nutiesti reikiamą aplinkkelį. Kadangi už darbus valstybė mokės dalimis, biudžetui iš karto nebus užkrauta didelė finansinė našta“, – tokio valstybės bendradarbiavimo su privačiu verslu privalumus dėstė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
8,25 km ilgio Palangos aplinkkelis bus magistralinio kelio Klaipėda–Liepoja dalis. Nuo kurortinio miesto jis nukreips tranzitinį transportą, važiuojantį pro Palangą Liepojos, Klaipėdos ir Šiaulių kryptimis. Tai padės išvengti spūsčių, dėl išaugusio transporto srauto susidarančių Palangos miesto Klaipėdos plento ir Kretingos gatvėse.
Tiesiant aplinkkelį, netoli Palangos esanti Vydmantų sankryža bus rekonstruota į skirtingų lygių sankryžą, taip pat bus įrengtos dar dvi vieno lygio sankryžos. Aplinkkelis pagerins eismo sąlygas ir saugą, sumažins oro taršą.
Kaip ir visi Lietuvos valstybinės reikšmės keliai, naujasis aplinkkelis nebus apmokestinamas. Per 25 metus visas aplinkkelio tiesimo ir priežiūros išlaidas padengs valstybė.
Įgyvendinti šį partnerystės projektą bus įgaliota Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.