2016-ieji Klaipėdos gatvėse: pagrindas svarbioms naujovėms

Revoliucinių naujovių uostamiesčio vairuotojai šiais metais nesulauks, tačiau 2016-uosius galima vadinti įžanga į didesnius projektus.

Būtent šiemet bus padėti rimti pamatai keliems strateginiams objektams – Pamario gatvės rekonstrukcijai, Tilžės gatvės ir Sendvario žiedo rekonstrukcijai, Statybininkų prospekto tęsiniui, pietiniam aplinkkeliui.

Visiems šiems stambiems darbams šiais metais bus ruošiamasi „popieriuje” – baigiami techniniai projektai, numatomi finansavimo šaltiniai, skelbiami rangovų konkursai. Realiai kelininkų technika į minėtas vietas atvažiuos dar po metų.

Tačiau ir šiemet naujovių netruks – bus rekonstruojamos arba remontuojamos kai kurios mažesnės svarbos gatvės, tam tikrų pokyčių sulauks dviratininkai. Tik pėstiesiems, panašu, bus liūdniau – iš jų bus atimtos tos perėjos, kurių buvimas neįmanomas pagal naująsias saugumo ekspertų rekomendacijas. Tiesa, likusias perėjas (kai kurias) ruošiamasi apšviesti papildomai.

Tiltas bus, bet tik laikinas

Klaipėdos savivaldybės Susisiekimo sistemos priežiūros ir plėtros programoje, kuriai pritarta paskutiniajame miesto Tarybos posėdyje pernai gruodį, yra minimas ir Bastionų tiltas, tačiau šiemet traktoriai ir buldozeriai nei Bangų gatvėje, nei prie Danės krantinių nepasirodys.

2016-ieji bus skirti Bastionų gatvės su naujuoju tiltu per Danės upę techniniam projektui rengti. Šis darbas

truks dvejus metus. Planuojami du statybos darbų etapai: I etapas – Bastionų gatvės nuo Danės gatvės iki Danės upės ir nuo upės iki Gluosnių gatvės tiesimas, II etapas – Bastionų gatvės nuo Gluosnių gatvės iki Bangų gatvės tiesimas. Tuo pačiu metu bus rengiama eismo schema.

PLANUOJAMA patobulinti garsiąją dviračių tako atkarpą Tiltų gatvėje – čia žadama išlyginti dangą ir įrengti prisukamus bortelius taip dviratininkus dar labiau atribojant nuo automobilių eismo. Eimanto CHACHLOVO nuotr.

Tiesa, projektavimo etapo metu bus atliekami archeologiniai tyrinėjimai, o statybos darbai turėtų prasidėti 2018 m.

Beje, maždaug ties būsimo tilto vieta, šalia vadinamojo Silkių sandėlio, šiemet atsiras naujas Danę kertantis statinys – laikinas tiltas, skirtas pėstiesiems ir dviratininkams. Tai – tas pats tiltas, kuris tarnavo upės perėjimui neseniai remontuojant Pilies tiltą.

„Šis tiltelis bus savotiška žaliakelio – miesto pietinę dalį su šiaurine ir centru jungiančio magistralinio pėsčiųjų ir dviračių tako – tąsa”, – „Autosalonui” aiškino Klaipėdos savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas.

O sprendžiant automobilių stovėjimo vietų problemą centrinėje miesto dalyje, 2016 m. numatoma parengti daugiaaukščio garažo statybos su požemine aikštele Bangų gatvėje techninį projektą, taip pat planuojama užbaigti įrengti stovėjimo aikštelę teritorijoje ties Pilies g. 2A.

Derins su Vilniumi

Šiais metais turėtų būti baigtas – jei, aišku, niekas neapskųs – 600 metrų Tilžės gatvės atkarpos nuo Šilutės plento iki geležinkelio pervažos rekonstrukcijos darbų pirkimo konkursas. Sykiu būtų pertvarkomas ir vadinamasis Sendvario žiedas – jis virstų paprasta keturšale sankryža, nors tam ir prieštarauja saugaus eismo ekspertai iš Vilniaus.

„Išties buvo svarstyta pora galimų sankryžos versijų, tačiau detaliajame plane nurodytas konkretus jos tipas – keturšalė, reguliuojama šviesoforais, todėl toks ir buvo paliktas”, – aiškino R. Zulcas.

Pačiu optimistiškiausiu atveju darbai būtų pradėti paskutiniajame metų ketvirtyje, tačiau tai priklausys ir nuo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), kuri atsakinga už kitos šios arterijos atkarpos – nuo geležinkelio iki Jakų žiedo – rekonstrukciją.

„Darbus abiejose atkarpose būtina atlikti vienu metu – taip būtų mažiau nepatogumų klaipėdiečiams. Todėl turėsime derintis prie direkcijos”, – teigė Valdas Švedas, Klaipėdos savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas.

Šiaip ar taip, visi darbai turi būti baigti iki 2018 metų.

Panaši situacija yra ir su pagrindine Tauralaukio magistrale – Pajūrio gatve. Šiais metais ketinama baigti techninį projektą`ir pradėti 1 374 metrų ilgio gatvės rekonstravimą, tačiau vargu ar pavyks suspėti. Viena – darbų konkursas bus skelbiamas tik metų pabaigoje, antra – juos taip pat reikės derinti su LAKD.

Ką rekonstruos realiai

Daugiau šansų Ugninės Beždžionės metais sulaukti ne tik techninių projektų, bet ir rekonstruotojų technikos turi kitos Tauralaukio gatvės – Akmenų (463 m), Smėlio (824 m), Vėjo (1 727 m), Debesų (820 m) bei Žvaigždžių (561 m).

Šiemet turėtų būti rekonstruotas ir 646 metrų ilgio Rokiškio gatvės, esančios vadinamajame Dviračių treko kvartale, ruožas.

Taip pat visiškai atnaujintas turėtų būti privažiuojamasis kelias prie naujosios perkėlos nuo rajoninio kelio Smiltynė-Nida.

O siekiant sudaryti sąlygas vystyti Mažesniųjų brolių ordino Lietuvos šv. Kazimiero provincijos Klaipėdos šv. Pranciškaus Asyžiečio vienuolyno planuojamą projektą – Socialinių paslaugų klasterį, numatoma parengti 800 metrų Savanorių gatvės rekonstravimo projektą ir pradėti darbus.

Tęsinio nepamiršo

O štai ilgai laukiamas Statybininkų prospekto tęsinys, turintis sujungti miestą su vadinamuoju Šilutės keliu (arba keliu Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda), šiais metais kūnu dar netaps.

„Šiuo metu, jei taip galime pasakyti, yra keičiamasi nuomonėmis, mat turi būti išspręsti tam tikri turtiniai klausimai, pastatų paėmimo reikalai. Tačiau į šį objektą mes žiūrime rimtai, per prioriteto prizmę, nes – tai papildomas išvažiavimo iš miesto kelias.

Per 2016-uosius planuojame parengti prospekto tęsinio nuo Šilutės plento iki kelio Nr. 141, per Laisvosios ekonominės zonos teritoriją, tiesimo II etapo techninį projektą”, – sakė R. Zulcas.

Techninio projekto, skirto rekonstrukcijai, šiemet turėtų sulaukti dar vienas strateginis miesto kelias – Karklės link vedanti Pamario gatvė, taip pat metų pabaigoje bus renkamas rangovas, o kol kas planuojami pinigai darbams, kurie čia vyks keliais etapais – nuo Pirmosios Melnragės iki Antrosios, nuo čia – iki Girulių ir pan.

Prie aplinkkelio – žingsneliais

Kito grandiozinio projekto – pietinio aplinkkelio – pavidalas irgi įgauna daugiau konkretumo, nors, atrodo, iki įgyvendinimo etapo – dar toli.

„Dėl aplinkkelio esame įsipareigoję iki vasaros atsiskaityti Transporto investicijų direkcijai. Buvo susitikimas su projektuotojais ir aptartas projekto skaidymas į etapus. Mums aktualus tęsinys nuo Minijos gatvės iki Klaipėdos rajono ribos. Tai būtų pirmas etapas, antras – nuo rajono ribos iki Šilutės kelio.

Šiemet norėtume turėti jau pakoreguotą techninį projektą – balandžio pradžiai. Tada jis turėtų būti tvirtinamas, po to būtų galvojama dėl finansinių resursų”, – aiškino R. Zulcas.

Projektų metai

Apskritai visus 2016-uosius galima vadinti techninių projektų metais – jie šiemet turi būti pradėti ruošti ir naujo įvažiuojamojo kelio į piliavietę bei Kruizinių laivų terminalą tiesimui, ir neeksploatuojamų požeminių perėjų Šilutės plente kapitaliniam remontui, kurį planuojama atlikti 2017 m.

2016-2018 metais planuojama parengti ir Taikos prospekto nuo Sausio 15-osios iki Kauno gatvės (rekonstruojamo gatvės ruožo ilgis – 1 200 m, 6 eismo juostos) ir Šilutės plento rekonstravimo (I etapo – nuo Tilžės iki Kauno gatvės ir II etapo – nuo Kauno gatvės iki Dubysos gatvės) techninius projektus.

Jų šiemet lauks ir Labrenciškių, Martyno Jankaus gatvės rekonstravimo darbai, ir naujo kelio, eisiančio per Girulių mišką ir sujungsiančio Labrenciškę su Melnrage, tiesimas, taip pat antrasis Joniškės gatvės rekonstravimo etapas (planuojama rekonstruoti 1 280 m ruožą nuo Klemiškės gatvės iki Liepų ir Šienpjovių gatvių).

Remontuos ir gatves, ir šaligatvius

Pėsčiųjų, šaligatvių bei privažiuojamųjų kelių remonto bei įrengimo darbams 2016-iesiems skirta 578,5 tūkst. eurų.

Planuojama sutvarkyti šaligatvius skvere tarp Aukštosios ir Tomo gatvių, Tomo gatvės atkarpoje tarp Teatro aikštės ir Mėsininkų gatvės, Liepų gatvėje (tarp J. Karoso ir K. Donelaičio gatvių), Vytauto gatvėje (nuo Herkaus Manto iki S. Šimkaus g.), S. Nėries gatvės atkarpoje nuo Vilties gatvės iki autobusų stoties), šaligatvius I. Simonaitytės gatvėje (ties „Versmės” progimnazija), I. Kanto gatvėje, skvere tarp Puodžių gatvės ir Bokštų gatvės, pačioje Puodžių gatvėje.

Miesto gatvių asfaltbetonio dangos, žvyruotos dangos ir akmenimis grįstų gatvių dangos duobių remontui planuojama skirti 957,5 tūkst. Eur. Ištisinio asfaltbetonio dangos remontui šiemet bus skirta 365,2 tūkst. Eur. Už šiuos pinigus bus remontuojama žiedinė Statybininkų ir Taikos prospektų sankryža; Šilutės plento ruožas tarp Dubysos gatvės ir Baltijos prospekto, Minijos gatvė (nuo Baltijos prospekto į šiaurinę pusę), Stadiono gatvės ruožas iki Malūnininkų gatvės.

Pėstiesiems ir dviratininkams

Kryptinį apšvietimą gaus 11 pėsčiųjų perėjų – prie Laukininkų g. 54 pastato, I. Simonaitytės gatvėje, Taikos prospekte (prie „Saturno”), Smiltelės gatvėje (prie „Sodros”), Kretingos gatvėje (prie LCC), Panevėžio gatvėje (ties Dailidžių g.), Dailidžių ir Šviesos gatvių sankryžoje, prie Bijūnų g. 17 pastato, Liepojos plente (ties Girininkijos g.), Kauno gatvėje (prie policijos komisariato), Sausio 15-osios gatvėje (sankryžoje su Rumpiškės g.).

Tam šiemet skirta 80 tūkst. Eur.

Be jau minėto laikinojo tilto per Danę, naujienų bus ir dviratininkams. Bus ne tik skelbiamas konkursas dėl originalių dviračių stovų projekto sukūrimo bei gamybos, tačiau ir pažymėti dviračių takai ant šaligatvių Smiltelės gatvėje, Statybininkų ir Baltijos prospektuose, Šilutės plente, Kauno, Agluonos, Minijos, Pilies ir Naujojoje Uosto gatvėse.

Turėtų pasikeisti ir garsioji atkarpa Tiltų gatvėje – čia žadama išlyginti dviračiams skirtą gatvės dangos dalį ir įrengti prisukamus bortelius taip dviratininkus dar labiau atribojant nuo automobilių eismo. Pasak miesto Savivaldybės Ūkio departamento direktoriaus Liudviko Dūdos, iš pradžių tie borteliai atsiras siauriausiose atkarpose, o jei prireiks – ir kitose vietose.

Dviračių takų rišlumo didinimui ir dviračių infrastruktūros tobulinimui skirta 180 tūkst. Eur.

Ženklai neregiams

Ketinama pasirūpinti ir neįgaliaisiais – įgyvendindamas Darnaus judumo metų paminėjimo planą miestas žada „plėtoti neįgaliųjų socialinės integracijos procesą ir skatinti specialiųjų poreikių turinčių žmonių judumą keliuose”.

Tam šiais metais bus įrengtos neregių vedimo sistemos priemonės prie šešių autobusų stotelių ir pėsčiųjų perėjų Tiltų ir Herkaus Manto gatvėse, šviečiančiomis juostelėmis pažymėti kelio ženklai, stulpai minėtose dviejose gatvėse. Tai kainuos 8,6 tūkst. Eur.

Šiaurinėje miesto dalyje ketinama toliau plėtoti principu „Palik automobilį ir važiuok viešuoju transportu” (angl. „Park &Ride”) veikiančią sistemą. 2016 m. bus statomas keleivių laukimo paviljonas, elektromobilių greito įkrovimo įrenginiai ir kt.

Vyks ir „einamieji” priežiūros darbai. Miesto gatvių ženklinimui planuojama skirti 160 tūkst. Eur, šviesoforų, kelio ženklų, atitvarų eksploatacijai ir įrengimui – 227 tūkst. Eur, tiltų ir kelio statinių priežiūrai – 92,1 tūkst. Eur.

 

Daugiau skaitykite: http://www.ve.lt/naujienos/ekonomika/automobiliai/2016-ieji-klaipedos-gatvese-pagrindas-svarbioms-naujovems-1425657/,page.2

© Egidijaus JANKAUSKO nuotr.