Ar žinojote, kad Seimo konservatoriai užregistravo siūlymą pirmų–dešimtų klasių moksleiviams uždrausti mokyklose naudotis mobiliaisiais telefonais?
Įstatymo projekto autoriai vardija savo kilnius tikslus, tačiau tema reikalauja platesnės diskusijos. Pati idėja nėra nauja – Australija ir kai kurios Vakarų Europos šalys žengia šiuo keliu.
Norima apsaugoti vaikus nuo žalingo naujų technologijų poveikio tiek fiziškai, tiek emociškai, bei užtikrinti sklandų mokymosi procesą.
Vis dėlto pats su žmona šeimoje auginame tris sūnus, todėl ši tema man nėra tokia primityviai paprasta. Užuot ėję kartu su pasaulio technologiniu modernizavimu ir tuo pačiu modernizavę švietimo sistemą, išmaniai pritaikant arba adaptuojant protingesnį bei modernesnį išmaniųjų įrenginių naudojimą mokyklose, įstatymų leidėjai vėl eina atbulai buldozeriu , norėdami „atsikratyti” problemos paprasčiausiu keliu – draudimais .
Ar tai teisingas kelias?
Pirmiausia, turbūt ne visi pavyzdžiai, kurie yra įgyvendinami Vakarų pasaulyje, yra pasiteisinę, todėl nereikėtų mums skubėti jų kopijuoti.
Antra, niekas rimtai neišanalizavo, kiek įvairiausi draudimai ir ribojimai jaunajai kartai padaro žalos – slopina jų individualumą, kūrybiškumą ir savarankiškos asmenybės formavimą, kiek tai gali paveikti jauno žmogaus pasaulėžiūrą ir nulemti jo vertybinės sistemos formavimą.
Nuo pat vaikystės žmogus, susidurdamas su įvairiausiais pertekliniais draudimais, mato, kad dažnai lengviausias kelias problemai išspręsti, kurį renkasi valstybė, yra prievarta, nepasitikėjimas ir kontrolė .
Ar tai yra gerai jauno žmogaus brandai?
Trečia, visuotiniai draudimai, aukščiausiu valstybės instituciniu lygiu , žlugdo bendruomeniškumą ir mokyklos savivaldą.
Ar tai yra nacionalinės kompetencijos klausimas?
Kodėl nepasitikima mokyklos bendruomenėmis, kurios geriausiai žino situaciją ir pačios gali savanoriškai nuspręsti, kokią tvarką konkrečioje mokykloje nustatyti?
Ketvirta, truputį glumina konservatorių siūlomo draudimo turinys – telefonais moksleiviai negalėtų naudotis nei per pamokas, nei pertraukų metu.
Kiek man yra žinoma apie kai kurių Klaipėdos mokyklų praktiką, tai ir dabar moksleiviai per pamokas nesinaudoja telefonais savo reikmėms, o jeigu išmanieji telefonai yra naudojami kaip papildoma mokymo priemonė, jokios problemos nematau.
Tuo tarpu draudimas per pertraukas jau yra kišimasis į vaiko laisvalaikį ir apsunkina arba visai panaikina moksleivio komunikaciją su šeima .
Penkta, mūsų aplinkoje augančios įvairiausių draudimų apimtys daro žmones ištižusiais, mažiau savarankiškais, slopina jų atsakomybę ir kausto iniciatyvą .
Į naujų technologijų plėtrą žiūriu kaip į naujai atsiveriančias galimybes visuomenės pažangai.
Todėl ne draudimai, o jaunų žmonių įgūdžių formavimas, protingumo ir atsakingo vartojimo ugdymas turėtų būti mūsų švietimo sistemos prioritetai.
Ar tikrai reikia atimti išmaniuosius telefonus iš moksleivių?
Turiu daug abejonių…
#Švietimas#TechnologijosMokykloje#VaikųTeisės#LiberalusPožiūris#ModernusMokymas#IšmaniosMokyklos#Nedraudimams#AtsakingasNaudojimas#LaisvėMąstyti#ŠvietimoPolitika